AlterMedia România
AlterMedia România: “Cei care au privilegiul de a sti, au datoria de a actiona” (A. Einstein)
eurosceptic

SERVICIUL DE SECURITATE UCRAINEAN VREA CONTROL TOTAL ASUPRA INTERNETULUI

June 2nd, 2006 · Comentati (18 Comentarii)

Email This Post Print This Post

KONSTANTIN BOIKO, seful Serviciului de Securitate ucrainian, (SBU), Departamentul pentru Sisteme Speciale de Telecomunicatii si Protectia Informatiei, crede ca segmentul ucrainian de internet ar trebui ajustat astfel incat sa previna amenintari la adresa securitatii nationale a tarii, informeaza agentia de stiri Interfax-Ukraine, citata de KROSS Press Agency.

„Daca va exista un precedent, vom fi facuti responsabili pentru consecinte, si dupa asta toti va trebui sa intelegem in egala masura ca internet-ul ar trebui reglat”, a spus Boiko pentru saptamanalul Vlastj Deneg. In mod special, problema licentierii activitatii pe Internet este cea care ar trebui sa fie definita” a mai adaugat Boiko.


Daca sistemul de informare al unei organizatii este conectat la internet, teoretic orice persoana poate avea acces la toate documentele stocate in format electronic si, astfel, sa fure si sa faca publica orice informatie confidentiala. Mai mult, prin intermediul unei retele globale este posibil sa fie provocat esecul in activitatea unor obiective strategice” a avertizat oficialul.

Intrebat ce amenintari la securitatea nationala a Ucrainei pornesc din conectarea la Internet, Boiko a raspuns ca „cele care reprezinta amenintari directe la adresa sigurantei Ucrainei sunt fortele politice externe, serviciile de intelligence si organizatiile extremiste, capabile sa directioneze resursele si posibilitatile retelei pentru a face rau statului (ucrainian)”.

Intrebat de saptamanal daca este necesar sau nu sa fie extins controlul serviciilor secrete asupra Internet-ului ucrainian, Boiko si-a exprimat parerea ca ideea de control total are dreptul sa existe cu scopul de a proteja interesele securitatii statului.

Intrebat despre amenintarea cenzurii in cazul controlului asupra publicatiilor online, Boiko a replicat ca in acest sens este nevoie de un volum enorm de munca, care sa implice avocati calificati si care sa defineasca criteriile conform carora autoritatile statului sa defineasca ce este permis sa fie publicat pe Internet si ce nu, mai scrie surs citata.

Tags: Politica/Servicii secrete · Stiinta/Tehnologie

18 responses so far ↓

  • 1 LeChuck // Jun 2, 2006 at 9:46 am

    Si in Romania se fac primii pasi in acest sens, asa-zisa operatiune gramofonul fiind defapt varful icebergului. O actiune normala a politiei care ar fi trebuit sa atace comerciantii si industria pirateriei din romania, s-a transformat intr-o vanatoare de vrajitoare in incercarea de a speria toti userii de internet din romania. In spatele acestei chestiuni se afla, dupa unele informatii neconfirmate dar care ne cam pun pe ganduri, anumite cercuri de interese care includ printre altele si cele 2 principale ISP-uri din romania, care incearca o manevra de mare anvergura de a controla piata internet din romania si automat de a controla internetul roman. Tinand cont de protocolul existent intre 26 de institutii din romania, de interesele politice la nivel inalt si de interesele economice ale anumitor companii din domeniul telecom, toate datele indica clar o tentativa f periculoasa de a limita libertatea internetului. Practic ceea ce incearca serviciul ucrainian incearca si autoritatile romane impreuna cu anumite cercuri de afaceri, totul sub acoperirea unei operatiuni obisnuite a politiei. Sau poate sufar eu de teoria conspiratiei…poate:P

  • 2 Marius // Jun 2, 2006 at 12:30 pm

    “problema licentierii activitatii pe Internet”
    Licenţierea este modul prin care statul maximal vrea să preia controlul. Numai cei care colaborează cu instituţiile statului, interzic paginile cu conţinut “incorect” să aibă drept de existenţă.
    Pentru tot mai multe activităţi trebuie “licenţă” - asta-i tendinţa UE. Libera concurenţă e o lozincă pentru proşti.

  • 3 Harkonnen // Jun 2, 2006 at 2:02 pm

    Acum citeva zile, a fost vizitat de politia suedeza, unul din cele mai mari site-uri pt. Bittorrent: “The piratebay”.

    http://www.thepiratebay.org/

    http://www.theregister.co.uk/2006/05/31/piratebay_raid/

    http://torrentfreak.com/the-piratebay-is-down-raided-by-the-swedish-police/

    IMHO, operatiunea Gramofonul a fost un mare fis…

  • 4 epimeteu // Jun 2, 2006 at 2:10 pm

    Aveti dreptate, dar ce putem face? Cum putem lupta pentru libertatea internetului - pentru propria noastra libertate de constiinta de fapt?

  • 5 Tamburus // Jun 2, 2006 at 5:41 pm

    Internetul, astăzi a mai rămas singura cale de comunicaţie liberă. Are cinevo vreo ideie, cum a-m pute înlătura această cenzură în această lume care intră din zi în zi mai mult sub controlul globalismului. Să dea Dumnezeu să se găsească o cale, dar, mie mi se pare că până în prezent, Lucifer câştigă pe toate fronturile!.

  • 6 Sauron // Jun 2, 2006 at 6:58 pm

    Intrebarea e cum putem pana la urma scapa de jugul asta al “democratiei” si “libertatii” care o avem deja?

    cum spunea mai sus Marius “Libera concurenţă e o lozincă pentru proşti.” La fel si libera cugetare va deveni daca cumva statul va considera ca e “impotriva bunelor moravuri” sau “calomniatoare” sau mai stiu eu ce nu vor astia care-s acum la carma lumii sa auda oamenii de fapt…..!?!… nici din trecut, nici din prezent, nici din viitor!

  • 7 gogutza // Jun 2, 2006 at 8:32 pm

    Aparitia internetului, un mediu eterogen, greu de controlat si care permite schimbul liber de informatii fara a putea fi cenzurat cu usurinta, a reprezentat o grea lovitura pentru securistii de pretutindeni. Functionarasii obisnuiti cu prerogativele aproape nelimitate avute inainte, se simt foarte frustrati si incearca prin orice mijlloace sa revine la situatia dinainte. Orice pretext - cel la moda e securitatea nationala - e bun pentru “justificarea” necesitatii extinderii operatiunii corneea & cohleea si in spatiul virtual.
    Evident, costurile ridicate de implementare a sistemului - o buna ocazie a firmelor din domeniu (suprinzator ca o buna parte a producatorilor sunt din israel?) de a mai incheia un Geschaeft - cad tot in sarcina contribuabilului.
    Toate partile “interesate” profita.

  • 8 Tamburus // Jun 3, 2006 at 3:45 am

    Goguţă dragă. o fi fost odată internetul greu de “încolţit!” dar nu uita că şi globaliştii, sau mai bine să le spunem aşa cum este, jidanii! Şi ei fac mare efort de a arunca plasa pe noi! Şi, dacă treburile vor merge ca acum, ei, jidanii vor câştiga şi noi vom pierde… Aşi vrea ca cineva să-mi dovedească că sunt greşit…

  • 9 Derbedeu // Jun 3, 2006 at 1:24 pm

    Parerea mea este ca nici un servici de securitate u are treaba cu licentzele ,vineaza doar pe cei care sint “prieteni” sistemului politic(vezi in china cum a fost turnat de YAHOO un oponent al regimului)
    Operatiunea Gramofonul care este atit de trimbitzata are si o baza reala !astazi a fost prins un doc. si un inginer care avea 5000 de cd copii pentru vinzare!!
    Reteaua de cartier este ilegala (exact cum dai curent vecinului de la tine si ii ceri mai mult pe kw decit il primesti)faci banii pe un produs care nu itzi apartine,+ ca se face un dumping de pretz !nu mai zic de impozit!Schimbul de info. in retele per2per tradeaza schimbul de date ,devenitzi un server ilegal si din cauza aceasta putetzi fi acuzatzi (dc++ kazza,edonkey etc..)
    In cazul cind cu ceva banisori achizitionatzi un server in Oceania sau mai stiu eu unde (stil torrent file )dv putetzi facetzi o pagina html cu un portal ascuns care trmite direct catre server ,cei care detzin pagina nu au nici o vina !pt ca nu distribuie ;)
    Dar sa fie din cauza asta?(va trebuie google earth)
    Iata coordonatele:37°,25 N-116°,51 V si 37°24N-116°52V in desertul Nevada area 51.mai sint si alte chesti acolo dar despre steaua lui david o sa va las sa discutatzi !?si daca sintetzi cumintzi poate va spun :D sau ma banatzi ca aici nu e Libertate´a !!

  • 10 Tamburus // Jun 3, 2006 at 6:22 pm

    Postarea de mai sus nu aparţine unui derbedeu, ci mai mult, a unui om cu cunoştinţe!
    Bine ai venit…

  • 11 Sauron // Jun 3, 2006 at 8:44 pm

    Apropos de ce spunea Derbedeu: mie unu mi se pare absurd sa fie condamnabil faptul ca ai DC++ si esti conectat la o retea metropolitana. Eu de exemplu nu comercializez asa ceva si nu ma intereseaza informatiile decat pt uz personal:vad un film si-l sterg dupa aia de exemplu!
    Prea se exagereaza zic eu! Sa se monitorizeze internetul pentru prinderea criminalilor, contrabandistilor, hotilor, crimei organizate etc! Nu pentru prinderea vreunui elev de liceu care copie si el niste muzica sa puna la vreun bairam de 2 lei :)

  • 12 NWO // Jun 3, 2006 at 10:19 pm

    Actiunile din Romania sunt se pare facute si datorita n UE, care doreste limitarea fenomenului pirateriei. Evident poate ar ca tinta sa fie cauzele - nivelul redus al veniturilor in principal. Oricum vizati sunt cei care comercializeaza software, dvd-uri etc.

    Pe de alta parte, o retea de cartier nu e ilegala, cum s-a afirmat aici, majoritatea functioneaza ca firme inregistrate si lucreaza sub contract cu marii provideri in general. Pe site-ul ANRC sunt listate sute de astfel de mici firme.

    Oricum este evident ca internetul este pentru unii o ultima reduta si faptul ca este delocalizat si in general nesupus guvernelor deranjeaza. Nu cred insa ca in Romania actiunile recente sunt motivate de acest fapt.

  • 13 NWO // Jun 3, 2006 at 10:25 pm

    Sauron, ai dreptate. Retele de cartier nu sunt ilegale. Pe site-ul ANRC sunt listate sute de mici firme autorizate, care functioneaza sub contract cu marii provideri. Iar cele mai mari retele, daca tot astea ar fi vizate, sunt tocmai cele detinute de providerii mari. Din cate am vazut, sunt urmarite persoane care fac trafic, comert etc cu produse piratate.

    Internetul este delocalizat si in general nesupus unor legi stricte, ceea ce poate deranja unele guverne/organizatii. Nu cred ca e cazul in Romania.

  • 14 Derbedeu // Jun 4, 2006 at 12:19 am

    @Sauron poate sti cum functioneaza dc++ si nu o lua personal pt ca nu vreau sa itzi dau lectzii
    DC++ formeaza o retzea pt down prin FTP(daca gresesc corecteaza-ma)Si sa nu vb in dodi ;) o zic mai pe sleau ,potzi fi legat lao super retea metro..dar in momentul in care pc tau cu sau fara voia ta este folosit sa livreze date esti un server clandestin(potzi face si unul legal dar raspunzi penal pt cea ce este acolo)si folosesti latimea de banda in detrimentul altor useri ex:1000kb/s down 600 si 400up (cind i facut contractul nu scrie nika de asa ceva?ma rog depinde de tara!In privintza melodiilor chiar si amaritele alea de manele daca au copyright este interzis (nu de la mine cei de la RIAA)iar despre filme ar trebui nu mai vb.
    Multzi o da cu: e free softu´ dar daca este free poate down direct de la producator !sau?si viteza este de X mai mare decit de pe anumite surse!
    @NWO daca tu zici ca reteaua de cartier este legala, perfect!!administratori platesc impozite si au grija ca useri sa nu faca flooduri scanari pinguri si alte chesti asai ?!dar sa reusesti sa convingi procurori si judecatorul !si sa nu uitzi cumva sa aratzi chiatnzele de plata la impozit alfel e bau bau !
    Si al xulea simtz mi spune ca esti un ISP speriat de cartier cu un router si un Linux si un HUB unde te crezi rege dar conform legislatiei (am un lapsus cu nr articolelor) posedarea de material nelicentziat sau vinzarea lui nu este acelasi lucru si se pedepseste de la amenda de 4mil pina la 15 ani depinde de ce nota primesti :d.
    Cei care detin retele de cartier indeamna pe internautzi sa faca la greu down si etc.. ca daca nu se comercializeaza cea ce trag nu patesc nimik (ei iau banii si voi anii)un ISP nu poate fi tras la raspundere penala pt ce fac useri !
    Cu respect undergroundboy asea sa fie mai cool

  • 15 Sauron // Jun 4, 2006 at 10:38 am

    @ Derbedeu: Daca e cum spui tu, gandeste-te putin!
    Toate retelele care sunt si care-s inregistrate legal ca provideri de net+retea si-ar pierde painea pt. ca toti userii sunt pasibili de o pedeapsa contraventionala sau penala…..pt. ca sa fim seriosi…zi-mi si mie unu’ care e home-user si care are licenta pe ceva acasa(filme, muzica, jocuri etc.)
    Eu cred ca nici politistii sau procurorii care au PC acasa n-au licenta pe nimic din ce folosesc ei sau copiii lor…nu?
    Atata timp cat nu faci “afaceri” cu dreptul altuia de autor ar trebui sa fie ok….zic ar trebui!
    La noi pirateria e in floare pt ca nivelul de trai e sub orice critica si nimeni n-ar da 2 mil de lei pe un film pe dvd care sa-l vada in 2 ore si, gata cu el!Mai bine il ia mocca de pe un torrent si apoi il pune la share sa-l vada si altii care vor sa-l ia!

  • 16 gogutza // Jun 4, 2006 at 1:09 pm

    @derbedeu dc++ este una din aplicatiile client (cea mai raspandita, se pare) folosite pe reteaua p2p (peer-to-peer) DC (direct connect), care foloseste un protocol propriu. ftp (cel mai vechi protocol pentru transfer fisiere) nu are de a face nimic cu DC.
    O retea DC este constituita dintr-un hub - server, la care se conecteaza clientii, pe care sunt publicate informatii despre fisierele puse la dispozitie de acestia - si clientii. Pe hub se pot efectua cautari dupa diverse criterii si sesiuni de chat. Transferul propriu-zis al fisierelor este direct intre clienti, un client putand avea mai multe conexiuni simultane cu alti clienti - de aici rezulta vitezele mai ridicate de transfer, in cazul cand fisierul e disponibil la mai multi clienti.
    Protocolul DC este “eficient” doar intr-o retea compacta, de aceea este intalnit mai ales in asa-numitele retele de cartier si aproape deloc in retele eterogene de mari dimensiuni - internetul.
    Retelele de cartier nu sunt in sine ilegale, ci folosirea lor pentru a produce un venit (neimpozitat). “Ilegalitatea” retelor e promovata mai ales de monopolistii de pe piata, care se vad privati de un profit suplimentar, daca ar taxa fiecare end-user in parte. O solutie foarte simpla si eficienta este de a crea o ONP (cum sunt si ascociatiile de proprietari) de catre utilizatori, care sa incheie contractul cu ISP-ul, evident in conditii mult mai avantajoase. Un alt avantaj este ca reteaua este privata, deci nu are nimeni cum sa-si bage nasul - fara mandat - in ceea ce este transferat pe ea. La o adica se poate cripta traficul prin retea, si chiar daca cineva ciuleste urechea, nu o sa afle mai nimic - valabil si pentru internet.
    Referitor la “ilegalitatea” retelelor p2p, aceasta se refera doar la punerea la dispozitie a / transferul (depinde de legislatia locala) fisierelor cu continut aflat sub incidenta legii copyright-ului pentru care nu exista licenta, nu la utilizarea in sine.

  • 17 Derbedeu // Jun 4, 2006 at 7:30 pm

    @gogutza ai perfecta dreptate cum funct.dc++.
    Daca ar fi sa dam banii pe licentze nu ne ajunge o viatza dar sa mai luam si filme sau muzica @Sauron da nu eu am facut legile,eu sint corect :D ,in schimb mai apar unele compromisuri.
    Prin retele de cartier ei pierd clientzi sigur ca nu convine nimanui asta,celor cu filme si muzica iar nu le convine sa isi auda peste tot creatziile si pusculitza goala
    Pe aici prin UE unde cam totzi sint legatzi la reteaua principala nu prea se face tamtam cu ilegalitatzi pt ca :exista concurentza intre megafirme si e deajuns sa se dea n zvon si e gata falimentul(prin 96 AOL dadea afara useri fara avertisment daca faceau ceva ilegal si Tonline sa umplut de clientzi n detrimentul lor,inchid okii si totzi avem cite ceva chiar si serverele AOL gazduiesc filme mokka acum!
    Altzi isi deschid portale si scriu un anuntz gen:Daca esti de la RIAA sau MMC?parca! nu ai voie sa intri blabla..conform paragf.etc lezarea intimitatzi ..Suma de despagubire de sute de mil sau miliard. chiar .
    Acu nu stiu daca in romania statul roman garanteaza proprietatea privata si ce legi au !
    La o adica se poate cripta traficul prin retea???Si de unde naiba sti care este militzianu ca doar si ei trag, ii trimiti formular cu intrebari sau cum?

  • 18 NWO // Jun 4, 2006 at 7:48 pm

    Derbedeu, repet, in Romania exista legal, inregistrate si cu plata impozitelor la zi [ca tocmai astia mici platesc nu mamutii subventionati de stat, nu?] sute de astfel de firme furnizeaza de servicii de telecomunicatii [de diverse tipuri].

    Si in Romania si in Statele membre UE problema pirateriei este f. presanta, cu atat mai mult in Europa de est unde veniturile sunt inca mici. Cred ca se incearca limitarea fenomenului, iar actiunile sunt parte a unor programe mai largi care includ si traficul de materiale ilegale - din pacate unele huburi administratorii nu baneaza de ex. userii care au la share filme cu minori sau violenta.

Leave a Comment