AlterMedia România
AlterMedia România: “Cei care au privilegiul de a sti, au datoria de a actiona” (A. Einstein)
civic media

S-a oficializat “Tinutul Secuiesc”?!

August 15th, 2007 · Comentati (22 Comentarii)

Email This Post Print This Post

Am primit de la dl. Dan Tanasa, redactor al publicatiei saptamanale “Condeiul Ardelean” urmatorul mesaj prin care ni se semnaleaza ca la doar cateva ore dupa vizita presedintelui tarii in Covasna si Harghita, in zona au aparut ca din pamant panouri indicand intrarea intr-o zona denumita… “Tinutul Secuiesc”!:

“INCA O palma pe obrazul romanilor din tara din din toata lumea. In cursul zilei de ieri [luni, n. red.] autoritatile locale ale judetului Covasna, aflate in totalitate sub conducerea UDMR, au instalat la intrarea in localitatea Chichis, aflata la granita cu judetul Brasov, un panou de mari dimensiuni pe care sta scris in mai multe limbi nici mai mult nici mai putin decat “Tinutul Secuiesc”. Panoul se vrea a semnaliza oricui va trece pe acolo ca a intrat intr-o alta tara. Comunitatea romaneasca a judetului este socata de aceasta manifestare sovina a autoritatilor locale conduse de UDMR si cere cu insistenta interventia Statului Roman in zona. Acest act urmeaza celui de saptamana trecuta, cand Guvernul Romaniei a aprobat stema judetului Covasna, stema care seamana cu cea pe care o avea judetul in perioada Imperiului Austro-Ungar, pe atunci Trei Scaune.”

panoul-la-intrare-in-jud-covasna.jpg

Tags: Politica/Servicii secrete

22 responses so far ↓

  • 1 boboc // Aug 15, 2007 at 5:08 pm

    sper ca este o gluma proasta…. constitutia tarii scrie in:
    TITLUL I-Principii generale
    articolul 3
    teritoriul:
    1 - Teritoriul Romaniei este inalienabil.
    2 - Frontierele tarii sunt consfintite prin lege organica, cu respectarea principiilor si celorlalte norme general admise ale dreptului international.
    3 - teritoriul este organizat….
    4 Pe teritoriul statului roman nu pot di stramutate sau colonizate populatii straine.

    deci:
    tot act care iese din aceste limite , este Act Anticonstitutional, deci iese din legalitate.

  • 2 Zob Gheorghe // Aug 15, 2007 at 11:36 pm

    Orice act major antiroromănesc este săvârşit cu participarea organelor supreme ale puterii statale româneşti.

    Seriozitatea, consecvenţa, ne cere să distingem în orice moment al perioadei Reacţiunii postpuciste constanta atitudine de aplicare în România a politicii străine antiromâneşti.Oricine vrea să ia puterea o va lua numai cu acordul agenturilor străine.Nici o grupare naţionalistă autentică nu va prelua puterea în România pe calea alegerilor.Alegerile se fac după o formulă bine controlată de Imperiul Occidental.În cadrul sistemului pseudodemocraţiei de sorginte capitalistă naţionalistii nu pot să joace.Mascarada nu va fi înlăturată deoarece simultan cu funcţionarea ei a fost asigurată şi abolirea conştiinţei cetăţeneşti prin uriaşul mecanism antieducaţional al propagandei distructive occidentale.

    Pe de altă parte românii se fac vinovaţi de obligarea etniei maghiare la un mod de viaţă şi un nivel de trai inferior celui realizat în Ungaria pe aproape întreaga durată a convieţuirii.Cu alte cuvinte sau altfel spus în loc să îi depăşim pe unguri sub aspectului civilizaţiei noi am preferat şi preferăm ţiganizarea vieţii romaneşti şi nicidecum germanizarea aşa cum au facut ungurii.Acum vine momentul plăţii şi vom plăti.

  • 3 Sauron // Aug 16, 2007 at 12:37 am

    Acel banner din imagine trebuie dat JOS! Ar trebui inlocuit cu un banner inscriptionat “Tinutul Romanesc” !!!

  • 4 radulian // Aug 16, 2007 at 4:03 am

    Domnilor de la Altermedia, va credeam oameni seriosi! Cu ce poate deranja un panou publicitar, fie el si cu “Tinutul Secuiesc”??? Secuimea exista, cu sau fara voia romanilor. E un tinut compact, cu structura etnica aparte, cu o cultura aparte. Pericolul adevarat este reprezentat de vointa unora de a pune bariere cu orice pret intre romani si unguri/secui. Chiar daca nu intotdeauna ne intelegem foarte bine, putem convietui pasnic. Cu conditia sa ne acceptam reciproc limba, cultura, traditiile si sa nu incercam sa faurim bantustane si rezervatii etnice inconjurate cu sarma ghimpata. Ca solutie la “criza” declansata de panoul cu pricina, propun instalarea la intrarea in judetul Brasov a unui panou cu “Tara Barsei”…:)

  • 5 quendino // Aug 16, 2007 at 10:45 am

    Ne scandalizam degeaba. Cainele care latra nu musca. Lasati-i sa latre si nu va vor musca. Principiul se aplica si pentru organizatiile asa-zis nationaliste romanesti. Unde e Noua Dreapta cu toti baietii aia tunsi frumos si imbrcati elegant, care nu reactioneaza decat la marsurile gay-ilor? Unde sunt Romania Mare, Noua Generatie, Biserica Ortodoxa Romana, intr-un cuvant cam tot ce prind camerele de luat vederi pe la parastase si ingropaciuni? Mai grav e ca toata mascarada asta se bucura de largul concurs al Guvernului : dati-le panouri si steme la unguri, dati-le bani de avion pentru repatriere tiganilor aruncati in suturi afara din Italia, Franta, Irlanda, dati-le telenovele si k1 romanilor si veti avea ani de guvernare in liniste si pace!

  • 6 terra_nova // Aug 16, 2007 at 12:23 pm

    pt radulian: putem convietui pasnic cu conditia sa nu se doreasca marginalizarea romanilor de acolo! Ai cumva idee ca un roman nu este angajat de niciun patron ungur? Mi se pare inadmisibil ca in tara noastra sa ma duc la un magazin (fie el si in tinutul secuiesc) din Romania si sa nu pot sa ma inteleg cu vanzatorul pentru ca asta nu vrea (desi poate intelege romaneste) sa conversam in romana!!!
    In SUA este democratie si o gramada de minoritati care isi vorbesc limba, dar sunt obligati sa sa stie si engleza !!!
    Mi se pare ca populatia maghiara din Romania are senzatia ca ar trebui sa aiba mai multe drepturi decat romanii, si nicio obligatie…
    Este firesc sa luam atitudine..nu iesim sa ne batem dar la nivel local si nu numai trebuie luata atitudine si delimitate bine drepturile si obligatiile minoritatilor.

  • 7 terra_nova // Aug 16, 2007 at 12:28 pm

    in SUA este democratie si mai exista si o gramada de minoritati*

  • 8 maze // Aug 16, 2007 at 1:25 pm

    chestiile astea se misca incet, dar sigur. azi un panou, maine o “adunare a secuilor”, cum se tot incearca de 15 martie… si tot asa.
    si noi sa le respectam traditile si limba si restu…
    ei de ce nu ne respecta pe noi? de ce trebuie eu sa stiu maghiara daca vreau sa cumpar ceva de la magazinul din satul in care locuiesc?
    este ciudat cum turistii care petrec 1-2 saptamani in romania se chinuie sa invete cateva cuvinte romanesti, dar unii secui (maghiari, ce-o fi…), al caror neam “convietuieste” cu noi de atata vreme nici nu vor sa auda de asa ceva. si atunci unde mai e respectul recirpoc?

    si szekelyfold inseamna PAMANTUL secuiesc.

  • 9 toni // Aug 16, 2007 at 2:49 pm

    Atat timp cat panuol nu este dublat de legi speciale care sa acorde autonomie etnica acel panou are valoarea unui afis publicitar sau turistic.

    Este adevarat ca avand in vedere sensibilitatile nationaliste ale romanilor si ale maghiarilor , chiar si in aceasta situatie , cand valoarea panoului este doar turistica sau publicatar , afisarea lui poate sa fie considerata jignitoare pentru romani, o sfidare la adresa starului roman, ar putea genera pretentii mai mari , adica de ordin legislativ ( si nu doar simbolic cum este panoul ) .

  • 10 Harkonnen // Aug 16, 2007 at 6:25 pm

    Attila mergind calare,
    Intilni o apa mare.
    Oparit la c*r, la c***e,
    Vru sa faca el o baie.
    Dar cind a iesit la mal,
    P**a haine, p**a cal…
    Cine-au fost primii-n Ardeal?

    @ terra_nova & maze
    Sunt de acord cu voi.

    @sauron
    daca ungurii/secuii profaneaza steagul romanesc (sau un alt simbol, inscriptie romaneasca) gata, e doar un protest inocent ca deh, au drepturi…

    Iar daca noi dam jos acel panou sa te tii reclamatii de genul:”Draghe Europule, sunt singurul ungur din sat si “budos olah” ma persecuta prin faptul ca nu vor sa vorbeasca ungureste cu mine”".

  • 11 ana // Aug 17, 2007 at 3:02 pm

    Sunt de acord cu Zob Gheorghe, de multa vreme pare ca “Orice act major antiroromănesc este săvârşit cu participarea organelor supreme ale puterii statale româneşti.” Sunt de acord si cu solutia lui radulian, cu Tara Barsei… Rimeaza ca atitudine si cu poezioara trimisa de Harkonnen :) Autoironie, bine, dar n-as agrea conotatia hotiei stravechi.

    Pacat ca discursul politic romanesc incurajeaza direct sau indirect xenofobia, pe de o parte, si stergerea constiintei identitatii la romani (ca memorie si cultura), pe de alta. Nu-mi pot imagina un popor roman intolerant si care sa mai pastreze ce are el mai bun si frumos.

  • 12 Harkonnen // Aug 17, 2007 at 9:55 pm

    Sa fiu bine inteles: nu am nimic particular impotriva ungurilor/secuilor. Ba personal consider ca in anumite privinte am avea de invatat de la ei (fraza stereotipa: “sunt mai “civilizati”).

    Ce ma deranjeaza la ei este ideea “Ungariei Mari” in care, bineinteles, toti trebuie sa adere la cultura si civilizatia maghiara… Daca nu de buna-voie atunci de nevoie. Are si Caragiale o schita pe tema asta (nu mai retin titlul).

    @ana
    Bineinteles, autoironie. Am putea vorbi mult despre puscariasii romani colonizati in Dacia (sursa: Misail Dascalul, vezi Miron Costin), cupa de aur a lui Vlad Tepes, sau afacerile veroase cu statul (ex. Mihail Kogalniceanu sau cei din zilele noastre).

    Da’ poezioara are un tilc: mai bine roman hot decit ungur nomad mincator de carne cruda de sub saua calului…

    Pe de alta parte, nu trebuie confundata xenofobia cu apararea unor valori sau a unui mod de viata… Cu orice mijloc disponibil. Punct.

  • 13 boboc // Aug 17, 2007 at 10:02 pm

    Raduliane,
    Romania si Tinutul secuiesc SINT UNUL SI ACELASI.

    CU PACE SE FURA MAI USOR… precum Germania , ce nu a putut avea prin doua razboaie (1il si al 2lea mondiale) are acum (toata Europa) pe cale de pace….

    raduliane trezeste-te dragule daca esti ROMAN…

  • 14 boboc // Aug 17, 2007 at 10:05 pm

    POPORUL ROMAN NU VA LASA LUCRURILE LA VOIA SOARTEI….

    NU CRED CA ARE CINEVA CURAJUL SA SPUNA SI FACA ALTFEL, DACA ESTE ROMAN…

  • 15 boboc // Aug 17, 2007 at 10:17 pm

    draga Raduliane, (ca nu-mi terce ceea ce spui), ca sa spui enormitatile pe care le spui si sa te certi cu romanii tebuie sa fii cel putin cazut in cap…. sint EI ( secuii) cei ce vor Stat in Stat, ca Vaticanul la Roma…. si asta in buricul ROMANIEI…
    CUI vorbesti mata in felul asta intelept???

    CUI vrei mata sa faci morala si educatie ???

    ROMANILOR????
    cred ca nu esti roman raduliane….
    mai degraba armean care are interese jidanesti…

    de cel putin 2500 de ani tuturor le curg balele dupa Romania, meleagurile si bogatiile ei..poporul a fost totdeauna pasnic…chiar si cind a fost calcat in picioare… stivit si la teritoriu si la limba si la cultura si spiritualitate…
    ne trebuiie din nou un STEFAN un VLAD un MIHAI VITEAZUL, ca altfel nu sintem nici uniti nici hotariti sa ne aparam ceea ce suntem si ceea ce avem…

    iar acum vreti sa fie

  • 16 boboc // Aug 17, 2007 at 10:22 pm

    cu pace si cu aldamas… poate…..de ce nu…

    toti fura tot in Romania si de la romani, si noi sa fim pasnici… si sa ne intelegem… eu cred ca trebuie o revolutie si o eliminare a tuturor parazitilor.. incepind cu regele si toti fanariotii care i-si permit oricee necuviintaz si insulta la adresa poporului… ori vrei mata sa ajungem ca la Flaminzi, in 1907???
    sau ca in kapitalismul de la 2007 care arunca orezul cu tonele in mare pentru ca sa nu-i diminueze pertul , cind miliarde mor de foame…si cind 2% din populatia planetei detin TOATE bogatiille lumii….

  • 17 alexandru // Aug 19, 2007 at 3:36 pm

    @ana
    conotatia e la urma urmei o chestiune de interpretare. Poporul roman, dac, trac sau cum vrem sa-l numim nu si-a atacat nici-odata vecinii ca sa le fure gainile din cotetz sau sa le darime vre-o biserica ce le statea in cale.
    ……………………………………………………………..

    Nu cred ca trebuie sa vb de germanizare, tiganizare, etc. Fiecare popor are partile lui bune si rele. Tiganii au venit cu foarte multe calitati pe care -dea lungul timpului- si le-au pierdut.(sigur, nu au venit nici pe cai si nici cu sabia).Nu au cerut insa tziganizarea Romaniei; daca ignoram asa zisa “invazie interioara” generata de natalitatea crescuta; dar asta este alta teorie.

    Nu exista insa nici-unde in lume o minoritate(daca-i uitam pe spanioli) care sa aiba drepturi mai mari decit poporul/ tzara unde traieste si care-i respecta mult peste masura respectului primit.

    @ana
    asa este: “nu-mi pot imagina un popor roman intolerant si care sa mai pastreze ce are el mai frumos si bun”… nu i-ar strica insa putzin mai multa constiintza de sine. Teoria lui Plesu ca ” a fi roman nu este un motiv de mandrie” nu se aplica la nici-un popor in lume.

  • 18 Harkonnen // Aug 20, 2007 at 12:16 pm

    Gata, s-a terminat!

    http://www.ziare.com/Panoul_cu_inscriptia___Tinutul_Secuiesc___a_fost_demontat-117010.html

  • 19 ana // Aug 20, 2007 at 3:57 pm

    @alexandru
    “conotatia e la urma urmei o chestiune de interpretare.”
    De acord, de aceea am incercat sa exprim potentialitatea conotatiei prin “n-as agrea” (vs. “nu agreez”).

    @Harkonnen, alexandru
    “Pe de alta parte, nu trebuie confundata xenofobia cu apararea unor valori sau a unui mod de viata…” (Harkonnen)
    [Poporului roman] “nu i-ar strica insa putzin mai multa constiintza de sine”. (alexandru) Intru totul de acord. Doamne-ajuta

  • 20 ScraggyHorse // Aug 21, 2007 at 9:21 am

    Cateva intrebari pentru comentatori inversunati:
    1. Cand ati fost ultima data in secuime
    2. Cat timp ati stat acolo
    3. Cate mustati de unguri ati vazut
    4. Cati din voi sunt ardeleni
    Nu de alta dar dupa comentarii …

  • 21 maze // Aug 21, 2007 at 5:21 pm

    oare si eu intru in categoria asta? :P
    in fine…

    1. saptamana trecuta
    2. un weekend, dar am locuit acolo 18 ani
    3. o gramada :))) avand in vedere ca la mine in sat e o singura familie de romani (a mea)
    4. sunt 50% ardeleanca si 50% banateanca.

  • 22 alexandru // Aug 21, 2007 at 10:18 pm

    @ScraggyHorse

    …da de ce intrebi tu calutzule?

Leave a Comment