AlterMedia România
AlterMedia România: “Cei care au privilegiul de a sti, au datoria de a actiona” (A. Einstein)
life site news

Gaza, pamântul de nicaieri

June 27th, 2007 · Comentati (13 Comentarii)

Email This Post Print This Post

Radu Iliescu

gal_2156.jpgÎN GAZA, un milion şi jumătate de oameni crapă de foame şi de sete. Gaza nu e un deşert, ci una din zonele cele mai fertile ale Asiei Mici, care a exportat timp de secole legume şi fructe, în special măsline. Azi, este însă cel mai mare lagăr de concentrare al Istoriei, organizat de poporul israelian, cu sprijinul deschis al usamericanilor şi al nostru, al europenilor. Temnicierii clamează ori de câte ori au ocazia că Gaza a fost “eliberată”, dar continuă să gestioneze unicul contact pe care această fâşie microscopică de teren o are cu lumea, lăsând legumele care se îndreaptă spre Egipt să putrezească la punctul de frontieră, furând taxele vamale ale palestinienilor, împiedicându-i pe bolnavi să ajungă la spitalele din Cairo. Gaza nu are aeroport şi nici port pentru navigaţie. Aşa au decis “eliberatorii” israelieni, că nu e voie. Gaza nu are curent electric decât câteva ore pe zi, iar petrolul vine din Israel. Petrolul iraqian nu are conductă directă spre Gaza, ci spre Haiffa.

Cu o densitate a populaţiei de cinci ori mai mare decât cea a Bangladesh-ului, unde se înregistrează cea mai mare densitate de pe glob conform statisticilor (care nu iau în seamă Gaza, pentru că Gaza nu există, ea nu se află nicăieri), Gaza este o… ceva fără nume, nu e ţară, nu e judeţ sau o formă de organizare administrativă, teoretic se află sub jurisdicţia Autorităţii Palestiniene, dar fantoşa asta politică e de tot râsul, cu un preşedinte măscărici care se ia în serios mai mult decât îl ia oricine de pe lumea asta. Gaza e, ca şi Cisiordania, o bucată de pământ care geme de oameni, rezultat al erorii istorice din 1948. Niciodată până atunci o adunătură de oameni politici nu a votat ruperea în două a unei ţări în favoarea unor colonişti, şi nici de atunci încoace. Tembelismul celor care şi-au imaginat că un asemenea gest va rămâne privat de consecinţe ar fi probabil unic la scară istorică, dacă n-ar fi dublat de tembelismul celor care de la alegerea Hamas încoace vor cu orice preţ să frângă cerbicea arabilor palestinieni. Asediindu-i, privându-i de curent electric, de apă potabilă, de hrană. Gaza este lagărul de concentrare şi de exterminare cu care sunt eu contemporan. Gaza este un Holocaust, este rezultatul deciziei asumate a unor oameni de a-i face pe alţii să dispară din Istorie, să renunţe la identitatea proprie, să devină sclavi pentru o fărâmă de pâine în două cu lacrimi.


Uniunea Europeană se vrea o democraţie. Poporul este consultat periodic cui îi încredinţează pentru viitorii ani destinul. Se promite mai multă pâine, bilete mai ieftine la circ. Toată lumea crapă de mulţumire gâdilăcioasă. Politica externă nu se discută. Nici un referendum nu s-a organizat pentru subiectul: “Îi mai înfometăm pe cei din Gaza pentru că vor să găsească în Islam resursele rezistenţei lor la Ocupaţie?” Nu. Ar fi prea scump. Inutil. Îi înfomentăm deci.

Democraţia responsabilizează poporul. Nu mai poţi spune că trăieşti în democraţie şi n-ai drept de decizie. Războiul din Afghanistan, cel din Iraq, ştrangularea Teritoriilor Palestiniene, toate sunt pe umerii noştri, ai oamenilor liberi să alegem ce este mai bun pentru noi şi pentru omenire. Sângele celor ucişi e pe mâinile noastre, fiecare îmbucătură în plus pentru noi e furată de la gura unui palestinian care rabdă de foame pentru că noi am decis asta. Ar trebui să ne dezbătăm odată din iluzii, noi, euroamericanii, suntem predatorii planetei. În urma jucăriilor noastre hipertehnologizate rămân munţi de cadavre. Furtul şi crima sunt actele pe care ştim cel mai bine să le facem. Lagărul de concentrare este modul nostru de a pune în practică ingineria sociologică. Poluăm cu fiecare expiraţie. Civilizaţia noastră este o formă clară de cancer, care acum, ajunsă la o hidoasă metastază, ameninţă să omoare organismul pe care îl parazitează. Iar suferinţa atroce a Gazei e lecţia zilnică ce ne învaţă că Răul este cu putinţă.

UE şi USA au decis reluarea ajutorului pentru palestinienii din Cisiordania, după ce Hamas a proclamat controlul asupra Gazei. Cei care cândva au hăcuit Palestina în două au decis să mai plătească puţin din eroarea de atunci. Pentru Gaza, nimic. Să crape de foame şi de sete. Gaza e pământul de nicăieri, nici măcar în Palestina nu mai este loc pentru ea… În ce mă priveşte, mi-e o imensă silă să constat că şi atunci când facem ceva corect, o facem în modul cel mai mizerabil posibil.

Tags: Opinii · Orientul Mijlociu

13 responses so far ↓

  • 1 Dies // Jun 27, 2007 at 4:39 pm

    Aveti dreptate! Si multa lume, dar nu suficienta, stie asta!
    Completare: Si atunci cand israelul spune adevarul, face asta pentru a ascunde o minciuna si mai mare!

  • 2 Tamburus // Jun 27, 2007 at 5:23 pm

    Toate problemele noastre au început odată cu formarea statului sionist; stat care a fost clădit prin teroare şi se susţine prin teroare şi, izraelul, setos de sânge, se duce şi atacă pe placul lor, pe cine vrea şi oricând vrea, făra ca nimeni să facă un protest uman!. La rândul lor, americanii, provoacă motive de a ataca orice stat care ar fi periculos statului talmudist, spunând poporului idiotizat că este un atac prevenetiv, pentru securitatea lor!!! Putem spune că politicienii de azi trăiesc numai prin minciună iar lumea devine din ce în ce mai proastă că înghite toate ce li se servesc, fără să se gândească la bieţii palestinieni care trăiesc în cea mai neagră mizerie pe care mintea umană şi’o poate închipui!. Şi de multe ori îmi pun întrebarea: oare cum poate cineva să se plângă de o persecuţie, numită holocaust! când ei au împins un popor întreg într’o mizerie mai neagră decât au cunoscut-o ei în Germania lui Hitler!!!…

  • 3 Zob Gheorghe // Jun 28, 2007 at 12:37 am

    Linişte… prieteni.Suntem în substanţa autentică a relaţiilor naturale între oameni.Acolo avem de a face cu o purificare normala rasial; un popor superior elimină pe altul neviabil.Nu văd de vă impacientaţi în faţa unui proces natural.Nu cred ca sunteţi atât de desincronizaţi încât să credeţi că Hitler a fost în eroare.Realitatea umană este dialectică şi lupta interrasială se continua cu alţi protagonişti.Deci să privim bărbăteşte realitatea zilelor noastre.În orice moment ai totul în faţa ta.Percepţia faptului nu depinde atât de cunoaştere cât de voinţă, nu atât de aptitudine cât de atitudine.

    Ce vă inchipuiţi ca dacă arabii le-ar fi superiori ca forţă ei i-ar trata (sau ne-ar trata) mai uman?Acolo ca şi aici nu există decât o singură şi superbă realitate: razboiul!

  • 4 Socialist_girl // Jun 28, 2007 at 1:04 pm

    Domnule Zob Gheorghe,nu exista popor superior(decat poate militar sau economic)asa cum nu exista rasa superioara.Ideea de puritate rasiala este o tampenie,oricum toti avem stramosi daca nu de alta rasa de alta nationalitate.
    Da,teoriile lui Hitler si ale altora din jurul lor erau gresite.Oricum,si daca ar fi asa,de unde ati stii voi ca arienii sunt superiori?Poate este rasa neagra superioara.Primele grupuri de oameni sau dezvoltat undeva in Africa.Deci,la inceput oamenii aveau pielea inchisa la culoare.Poate le vine si lor ideea ca ceilalti trebuie distrusi.Purificare rasiala,nu?

  • 5 Dies // Jun 28, 2007 at 6:08 pm

    De acord Socialist_girl! Dar sa le spui asta si evreilor pt ca ei inca se mai cred poporul ales si ii considera pe ceilalti untermenschi! De asemenea se comporta ca atare…

  • 6 Radu Iliescu // Jun 28, 2007 at 8:15 pm

    Domnule Zob,

    dumneavoastra va jucati cu cuvintele de parca ar fi cuburi de carton. Vorbiti de posibilitati in totala ignoranta a faptelor istorice incontestabile. Scrieti:

    “Ce vă inchipuiţi ca dacă arabii le-ar fi superiori ca forţă ei i-ar trata (sau ne-ar trata) mai uman?Acolo ca şi aici nu există decât o singură şi superbă realitate: razboiul!”

    Domnule Zob Gheorghe, 12 secole de civilizatie islamica (deci araba, in caz ca nu stiti), in care nici un pogrom indreptat impotriva evreilor nu a avut loc (sau, mai clar, zero pogromuri!) infirma “logica” dumneavoastra. Stiti unde au preferat sa se duca evreii Califatului de la Cordoba? In nordul Africii si in Orientul Apropiat. Acolo unde arabii le erau superiori!

    Sunteti neserios si neinformat, domnule Zob Gheorghe.

    Toate cele bune,
    Radu Iliescu

  • 7 Tamburus // Jun 29, 2007 at 12:37 am

    Fetiţă socialistă: spui atâtea trăznăi că faci lumea să se întrebe dacă glumeşti sau eşti serioasă!!! Să spunem că toate rasele au apărut în Africa şi, că, cumva, am descoperit secretul de a ne schimba culoarea! Vrei dumneata să-mi spui că negri, de unde spui că ne tragem! ar fi egali cu noi!!! În gândire!!! Uite-te fetiţă socialistă la fosta Rodezia, care era condusă de o mică minoritate de arieni în care timp economia lor era foarte, foarte sănătoasă! Acum, după atâţi ani de stăpânire neagră, albii sunt rugaţi să se întoarcă!!! Dar nu numai Rodezia! dar când socialiştii dumitale s’au decis să “libereze” Africa, unde albii aveau grijă de negri, cu de-ale mâncării şi de-ale sănătăţii, s’a văzut clar în televizor de ce sunt capabili negri când au devenit “independenţi în fosta colonie Belgiană: Congo. Violuri asasinate şi canibalism au devenit ordinea zilei!. Sau aceste exemple au fost luate de la socialiştii dumitale bolşevici când au invadat Europa!.
    Las-o draga mea la o parte cu egalitatea că eu personal sunt sătul de atâta egalitate!. Eu vreau să fiu şi să rămân cine sunt şi, să fac competiţie cui cineva mai deştept cu mine, că, chiar de nu’l voi bate, dar de la unul mai deştept, voi putea învăţa şi eu ceva ca să devin mai egal!!! Sper că mă vei înţelege! Dacă te consideri egală cu toţi!!!.

  • 8 capitalistman // Jun 29, 2007 at 11:31 am

    Socialist_fata, explica te rog ceea ce nici la scoala nu ne-a explicat: Cum s-a albit pielea negrilor daca la inceput a fost omul negru?
    Cum explici diversitatea celor 4 rase omenesti principale?
    Si acolo unde albii au construit, negrii au distrus. De baliverne progresiste/socialiste sint satul. Intre socialism si capitalism, prefer capitalismul cu toate relele lui. Socialismul a facut din romani, ca sa vorbim de-ai nostri, un popor de puturosi, mincinosi si smecheri. Unde nu este competitie, piata libera, libertatea cuvantului si individului, nu este progres. Cu toate lipsurile si relele capitalismului dambovitean, in Romania s-au schimbat multe in bine. Romania va progresa si se va dezvolta.

    Radu Iliescu, inteleg ca ura impotriva lui Bush si ispravilor lui, impotriva sionismului, ii face pe unii sa simpatizeze/iubeasca arabii. Islamismul, fanatismul religios, ii tine pe arabi in mizerie si violenta. Daca palestinienii ar avea banii si mijloacele militare ale izraelului ar face acelasi lucru, i-ar distruge pe vecinii evrei, i-ar ataca si cuceri. Matale, asa de informat, ar trebui sa stii ca atata vreme cat n-a existat statul izrael, arabii si evreii, frati semiti, se aveau bine.

    Ce-a ramas din civilizatia araba? Niste fanatici care dau cu capul de pamant de 5 ori pe zi si orase moderne, bogatie, pentru unii, bogatie pe care le-a adus-o petrolul si relatiile cu civilizatia occidentala.

  • 9 Socialist_girl // Jun 29, 2007 at 1:04 pm

    Da,domnule Tamburus toate rasele sunt egale,doar ca difera nivelul de educatie la care au acces.Daca in Africa se intampla crime si abuzuri,este pentru ca nimeni nu s-a preocupat sa explice populatiei ca trebuie sa isi trimita copii la scoala,in multe tari exista f putine scoli,in unele tari mai mult de 90% din populatie traieste in saracie,etc.
    Daca toate aceste probleme s-ar rezolva(si se vor rezolva,dar va mai dura ceva timp)alta ar fi situatia din Africa

  • 10 Io // Jun 29, 2007 at 6:03 pm

    @Socialist_girl

    Rasele nu sunt egale. Altfel nu ar fi mai mult de una. Asta-i si ideea, ca rasele se bazeaza pe diferentele din sanul unei specii. In caz ca nu stiai deja. Daca tie iti vorbeste cineva de “rasa” umana in loc de specia umana, spune-i sa se reinmatriculeze la gimnaziu.

    O alta chestie de mentionat - faptul ca primii oameni se pare ca ar fi aparut in Africa nu ne spune nimic despre pielea lor. Unde si cum s-a stabilit ca asocierea Africii cu culoarea neagra, asociere veche de doar cateva mii de ani, trebuie sa fi existat si in urma cu milioane de ani?

    @Radu Iliescu - Stim teoria - albii euro-americani si sionistii fura painea de la gura celor 5 miliarde de non-albi sarmani care de foame se reproduc in draci si paseaza vina diavolilor palizi pentru toate relele de pe Terra. Se numeste stangism.

  • 11 altermedia_ro // Jun 29, 2007 at 8:24 pm

    Va reamintim tuturor cele cateva reguli de bun simt in legatura cu comentariile:
    http://ro.altermedia.info/index.php?p=3381

    Daca doriti sa discutati despre puritatea rasiala, va ajutam sa mutati discutia in privat, acest articol este despre Gaza.

    Si un PS pentru cineva anume: indiferent cate identitati diferite ti-ai face, stilul si obsesiile patologice de care suferi sunt usor de recunoscut.

    Daca nu vrei sa intelegi ce ti-am transmis de mai multe ori, adica sa ramai la stadiul de cititor, si ma mai faci sa pierd un singur minut in plus stergandu-ti vreun cont (deja am sters vreo 20!) vom fi nevoiti sa banam nu IP-urile, pe care le schimbi, ci clasele de IP pe care le utilizezi, luandu-ti in felul acesta posibilitatea de a mai vizita vreodata acest site.

    Poate ti-a mai ramas un dram de bun simt.

  • 12 test001 // Jun 30, 2007 at 2:24 am

    pentru: Radu Iliescu logica dumneavoastra e inferioara unui elev de liceu: si romanii au fost ocupati in Transilvania peste 600 de ani si au fost asupriti, faptul ca inca exista (mai mult, sunt majoritari) nu inseamna nimic din punctul de vedere al tratamentelor pe care le-au primit.
    In cazul evreilor situatia e si mai dramatica, doar o INFIMA parte dintre ei au fost sub jugul arabilor (peste 80% dintre evrei sunt evrei askenazi care au trait in Europa, FOARTE departe de nespalatii de arabi).

    La fel de bine putem argumenta ca, natalitatea palestinienilor si sporul natural arata clar ca sunt bine tratati, nu?

    Deci, sa nu incurcam merele cu perele….

  • 13 Tamburus // Jul 18, 2007 at 12:01 am

    Ai dreptate domnule test001 când spui ca să nu încurcăm merele cu perele: şi jidanii s’au înmulţit cu un milion din 1933 până în 1945!!!
    dovadă că Naţional Socialismul i-au tratat omeneşte, nu!!!

Leave a Comment