AlterMedia România
AlterMedia România: “Cei care au privilegiul de a sti, au datoria de a actiona” (A. Einstein)


Mioriţa croşetează…

29/2/2008 8:24 am · Comentati (8 Comentarii)

Ciprian Blidaru

Declararea independenţei Kosovo i-a făcut pe liderii extremişti maghiari, prin aceştia înţeleg atât UDMR, cât şi Consiliul Naţional Secuiesc, să repete şi mai apăsat obiectivul anunţat deja de câţiva ani de zile: autonomia. Nuanţările în cazul tipului de autonomie dorit, culturală sau de care o mai fi, nu reprezintă altceva decât praf în ochi.

Orice început de autonomie înseamnă un bulgăre de zăpadă aruncat la vale, care va produce avalanşa raptului teritorial. În loc ca lucrurile să fie privite în faţă, românii, care mai de care mai mari specialişti în drept internaţional, fac ce ştiu ei cel mai bine: dezbateri interminabile şi polemici. Un neam tare polemic pare să fie poporul acesta românesc, dar asta doar în sucul lui propriu. În plan extern ne pierdem orice dram de combativitate. Nu este şi cazul UDMR-ului, care, prin liderul său, Marko Bela, le-a făcut cunoscută ambasadorilor Uniunii Europene poziţia fermă de susţinere a independenţei provinciei Kosovo.

Legat de viitorul UDMR la guvernarea ţării, nu au existat deocamdată decât proteste individuale ale unor lideri politici ai PNL, Ludovic Orban, Radu Câmpeanu şi Norica Nicolai. Cu toate acestea, în continuare sunt mulţi aceia care spun că UDMR-ul nu ar trebui scos de la guvernare pentru a nu-i provoca şi mai tare pe liderii maghiari. Prin această atitudine laşă, noi singuri recunoaştem că, la o adică, dacă i-am supăra mai tare pe liderii maghiari, nu am avea nici o şansă în faţa autonomiei lor. Pe lângă această debilitate politică mai apare şi calculul pragmatic al guvernului Tăriceanu, care se bizuie pe aliaţii săi unguri. Cum românii nu pot fi aliaţi între ei, pentru că mereu se bagă dracul la mijloc, suportăm consecinţele laşităţii şi ale compromisurilor date de dezbinarea noastră continuă. Nu ne rămâne decât să facem talk-show-uri, în care unii îşi continuă cursurile de drept internaţional în faţa poporului-student şi să criticăm reacţiile naţionaliste româneşti ale unora, îndemnând la calm şi temporizare.


Sunt de acord să nu ne inflamăm, dar pentru asta este nevoie ca realitatea însăşi să nu fie inflamată. Acesta este talentul nostru dintotdeauna, de a ne camufla laşitatea şi complexele de inferioritate faţă de străini, prin apologia unei şiretenii diplomatice închipuite, prin care nu ştiu cum i-am putea noi păcăli pe toţi. Atitudinea umilă faţă de extremismul maghiar a guvernului Tăriceanu s-a putut vedea încă din 2006, prin cedarea în faţa Ungariei, în problema fundaţiei Gojdu. A fost încălcat testamentul lui Gojdu, care specifica clar că bursele se dau doar românilor de credinţă ortodoxă, iar retrocedarea clădirilor din centrul Budapestei, aparţinând fundaţiei cu pricina, reprezintă un demers total abandonat de statul român. Acest stat care nu răspunde de ani de zile în nici un fel provocărilor ordinare făcute de episcopul Lazslo Tokes, la adresa integrităţii teritoriale a României.

În schimb, opinia publică, dimpreună cu societatea civilă, este permanent scandalizată de manifestările mai vocale ale puţinilor naţionalişti români din clasa politică. Dar aceeaşi societate civilă nu se scandalizează când vine vorba de autonomia Ţinutului Secuiesc, precum şi de mafia pădurilor din Harghita şi Covasna, care stau sub controlul mogulilor udmr-işti. Pe cine reprezintă oare cei care se pretind elita României, din moment ce atitudinea lor este una profund antiromânească?

Mulţi vor da din mână a pagubă, criticând cu un dispreţ zeflemitor inflamările naţionaliste. Aceştia sunt noii cetăţeni spălaţi pe creier de către o Europă Occidentală, care-şi dezvăluie acum falsele intenţii de unificare europeană. În această conjunctură dramatică, românii au toate şansele să asiste din nou la schilodirea lor istorică, atâta timp cât mioriţa croşetează în continuare lâna pe care o vor beli lupii secui.

Tags: Opinii

8 responses so far ↓

  • 1 Dies // Feb 29, 2008 at 4:54 pm

    Cei care au protestat si protesteaza in mod real si acum impotriva prezentei UDMR-ului in conducerea tarii, in viata politica romaneasca, sunt cei de la PRM si Corneliu Vadim Tudor! De ce va e frica de acest subiect? Sau intentionat ocoliti ?!

  • 2 Zob Gheorghe // Mar 1, 2008 at 2:06 am

    1.De ce bandiţii de la Bucureşti au conlucrat cu străinii în a ne izgoni din Romania şi a deposeda poporul de bunurile şi organizarea lui specifică?

    2.De ce bandiţii de la Bucureşti ţiganizează Romania şi îi obligă pe unguri să trăiască o viaţă animalică constituită din nemuncă, necinste, risipă de resurse batjocorirea realizării de sine a omului?

    3.Unde cred bucureştenii că vor duce România printr-un asemenea mod de viaţă izgonindu-ne pe noi românii din ţara noastră pentru a le face loc străinilor?Nu credeţi că lichele burtoase conlucrează cu străinii la o sinucidere colectivă?

    4.Ţiganii sunt total interesaţi pe ascuns într-un conflict cu ungurii pentru a câştiga teren pe ascuns pentru generaţiile ţigăneşti viitoare.

    5.Un român cinstit nu are acces la viaţă civilizată în ţara lui în timp ce străinii sunt bogaţi deja în Romania şi îşi bat joc de noi.Dacă noi nu mai suportăm viaţa ţigano-românească cum ar putea-o suporta ungurii?

    6.Înainte de a fi o problemă naţională am avut o problemă socială care este distrugerea românimii de către bandiţii aciuaţi în Bucureşti şi de către prietenii lor americani şi europeni.

    7.În condiţii favorabile vieţii minoritatea maghiară nu îşi doreşte autonomie dar în condiţiile destrăbălării ţigano-româneşti nu prea au alternative pentru a se descotorosi de această distrugere evidentă.

  • 3 Andy // Mar 1, 2008 at 1:19 pm

    Domnule Ciprian Blidaru, e adevarat ce spuneti intr-o anumita masura, insa as avea ceva de comentat la afirmatia dumneavoastra cum ca “Legat de viitorul UDMR la guvernarea ţării, nu au existat deocamdată decât proteste individuale ale unor lideri politici ai PNL, Ludovic Orban, Radu Câmpeanu şi Norica Nicolai”. Fara a incerca sa politizez acest site, ma simt obligat moral sa va informez ca, PRM - ul prin vocea reprezentantilor sai, de cativa ani buni insista pe aceasta tema si nimeni nu a luat act de cunostinta. Intelepciunea populara spune ca “dupa razboi multi viteji se arata” - atitudinile atitudinile reprezentantilor PNL si ale altor partide sunt bine-venite dar ca-i drept cam tardive si cu ecou scazut. Sa nu uitam faptul ca PNL - ul cat si celelalte partide i-au adus pe cei de la UDMR la guvernare in repetate randuri, e IMPORTANT sa nu omiteti asta!

  • 4 rasistul // Mar 2, 2008 at 2:26 pm

    Domnu Zob. Dumneata dai vina pe Bucuresti. Eu dau vina pe UE, Israel 1(SUA) si Israel 2.
    Daca nu ASCULTAM o patim cum au patit-o sarbii. Exista interese ca natia daco-roamna sa dispara si sa faca loc unei natii corcite daco-romano-tiganeasca. Fenomenele descrise mai sus de dvs se intampla in mare masura si in tarile din occident. Inlocuiti doar tiganii cu musulmanii. Deci “Bucurestiul” nu este un fenomen unic in Europa.———————–Solutia unui biolog rasial cum sint eu este ca si tiganii si ungurii sa primeasca teritoriu liber in Romania. TOTI ungurii in Crisana; TOTI tiganii in Oltenia. Dureros dar…mai bine asa decat sa disparem ca natie. 14/88!

  • 5 Deceneu // Mar 4, 2008 at 5:27 pm

    @Dies & @Andy , PRM-ul doar se foloseste propagandistic de problema transilvana si de cea a existentei UDMR. In realitate nu au votat impotriva acestui guvern PNL-UDMR!!!! Unii s-au abtinut iar altii au votat pt sustinerea guvernului. De cand exista PRM-ul nu a facut decat rau Romaniei. A ocupat prin impostura si demagogie zona nationalista a esicherului politic. Vadim e un sarlatan. Si-a aratat avevarata fata cand i-a ridicat statuie teroristului Itzak Rabin, la Brasov si a fost jalnic cu chipaua pe cap cantand in idish…Scarbos! A bagat un jidan in parlament, si-a luat consilieri evrei pt campania electorala. Dar romanii sunt prea inteligenti pentru a inghitii smecherii evidente si l-au trantit la 3% , acolo unde merita cu indulgenta sa fie. Repet, acest partid , PRM si acest om, Vadim Tudor nu au votat impotriva investirii guvernului pnl-udmr si nici nu a sustinut motiunile de cenzura impotriva lui! Asa ca PRM nu e decat un partid de sarlatani care trebuie sa dispara. In locul lui trebuie sa apara un partid nationalist , serios (de genul NPD), al tinerilor.
    Domnule Zob Gheorghe, din nou de acord cu dumneavoastra…
    @rasistul, si eu sunt ispitit uneori (tot ca si rasist) sa fiu de acord si cu renuntarea la o parte din teritoriu pentru a ne salva ca neam al rasei Albe. Dar nu trebuie sa cedam atat de usor un teritoriu pentru care inaintasii nostri au luptat 25 de secole si poate chiar mai mult. In primul rand trbuie sa luptam! Renuntarea la teritoriu romanesc e ultima optiune si nu cred ca trebuie luata acum in calcul.

  • 6 Deceneu // Mar 5, 2008 at 11:04 pm

    @Dies & @Andy , PRM-ul doar se foloseste propagandistic de problema transilvana si de cea a existentei UDMR. In realitate nu au votat impotriva acestui guvern PNL-UDMR!!!! Unii s-au abtinut iar altii au votat pt sustinerea guvernului. De cand exista PRM-ul nu a facut decat rau Romaniei. A ocupat prin impostura si demagogie zona nationalista a esicherului politic. Vadim e un sarlatan. Si-a aratat avevarata fata cand i-a ridicat statuie teroristului Itzak Rabin, la Brasov si a fost jalnic cu chipaua pe cap cantand in idish…Scarbos! A bagat un jidan in parlament, si-a luat consilieri evrei pt campania electorala. Dar romanii sunt prea inteligenti pentru a inghitii smecherii evidente si l-au trantit la 3% , acolo unde merita cu indulgenta sa fie. Repet, acest partid , PRM si acest om, Vadim Tudor nu au votat impotriva investirii guvernului pnl-udmr si nici nu a sustinut motiunile de cenzura impotriva lui! Asa ca PRM nu e decat un partid de sarlatani care trebuie sa dispara. In locul lui trebuie sa apara un partid nationalist , serios (de genul NPD), al tinerilor.
    Domnule Zob Gheorghe, din nou de acord cu dumneavoastra…
    @rasistul, si eu sunt ispitit uneori (tot ca si rasist) sa fiu de acord si cu renuntarea la o parte din teritoriu pentru a ne salva ca neam al rasei Albe. Dar nu trebuie sa cedam atat de usor un teritoriu pentru care inaintasii nostri au luptat 25 de secole si poate chiar mai mult. In primul rand trbuie sa luptam! Renuntarea la teritoriu romanesc e ultima optiune si nu cred ca trebuie luata acum in calcul.

  • 7 rasistul // Mar 6, 2008 at 11:06 am

    @Deceneu. V multumesc ca barem nu ma luati cu huo in privinta teritoriului. prm-istii asa ar fi facut. Trebuie insa sa mai spun niste lucruri pe aceasta tema.

    1.Datorita presiunii migratiei eu am impresia ca popoarele albe au o tendinta sa se restranga in oaze. Ganditi-va la SUA cu hispanicii. Sint unii albi care se gandesc la secesionarea celor 5 state in nord-vest…In America Latina (Brazilia de exemplu) albii traiesc in Gated Communities si nu mai au pretentii la mai mult…

    2.Pe mine soarta rasei albe sigur ca ma intereseaza…dar sint mai interesat de soarta masei genetice daco-romane. Adica…de exemplu ungurii or fi ei albi (?!) sau rusii…dar tot masa genetica straina sint din punctul nostru de vedere.

    3.Dvs spuneti ca inaintasii nostri au luptat 25 de secole pentru teritoriu. Dar ce e mai dureros sa pierdem…teritoriu…sau sangele stramosilor? Sangele cum arata el in anul 273?

    4.Care e solutia dvs de nationalist ne-prm-ist pentru unguri si tigani?

    Numai bine!

  • 8 Deceneu // Mar 6, 2008 at 4:45 pm

    @rasistul.
    1. Romania nu e in cazul SUA care e practic victima unei invazii “hispano”. In statele din sudul SUA e prapad. Mult mai rau ca la noi in sud… Iar Brazilia …comparatia dej cu totul deplasata. Acolo exista enclave de germani mai ales care niciodata nu au reprezentat o majoritate. Unii dintree ei, sigur aspira la independenta si sunt solidar cu ei dar…totusi, sunt oaspeti acolo…Noi suntem aici ACASA!
    2. De acord, dar nu ei sunt adevaratul pericol acum.
    3. E cel mai dureros sa RENUNTAM la teritoriu fara lupta! E imoral fata de inaintasi si fata de urmasi si e lipsit de demnitate .
    4. Pozitia mea fata de problema tiganilor am scris-o si publicat-o aici: http://www.victoriafinala.com/data/ar.php?id=10
    Nu cred ca ar trebui sa ne facem mari griji in ceea ce priveste ungurii. Sunt 2 milioane fata de 9 milioane de romani in Ardeal…

Leave a Comment