AlterMedia România (fondată 2002)
AlterMedia România (fondată 2002): Încrede-te în Dumnezeu şi ţine-ţi praful de puşcă la adăpost de umezeală (Oliver Cromwell)


Ce inseamna, de fapt, “scoaterea orelor de religie din scoli”?

April 29th, 2010 · Comentati (26 Comentarii)

Trimite prin email Print This Post

Emilia Corbu

In societatea contemporană trăieşte o specie de om mutant cu totul diferit de omul istoric, chiar şi de cel trăitor în urmă cu 100 de ani. Omul contemporan nu mai e unitar, e făcut bucăţi, aşa încât reuşeşte una să spună, alta să gândească şi cu totul altceva să simtă. Acest individ este la antipodul omului creştin care ştie că puterea sa stă în unitatea minţii cu inima şi cuvântul. Adică să spui ceea ce gândeşti şi ceea ce simţi şi în toate cele trei să fie armonie. Pentru omul contemporan este imposibilă chiar şi exersarea acestui lucru. Se blochează invariabil într-o înjurătură.

Ştiind cum stau lucrurile în lumea de azi, atunci când am auzit trăncăneala lui Cristian Preda din 19 martie 2010 privind scoaterea religiei din şcoli, preluată şi amplificată de o întreagă presă, am stat şi m-am gândit ce a fost în mintea lui. Pentru că este clar că Preda a gândit altceva. La fel cum este clar că de câte ori au dorit să acorde privilegii homosexualilor, să introducă educaţia sexuală în şcoală, să vină cu tot felul de aberaţii, s-a găsit mereu cineva să arunce înainte cu ,,scoaterea religiei din şcoli,,. Aşa încât, în 20 de ani, de când e vânturată periodic pe piaţă, a devenit limpede că toată povestea e o strategie de îndreptare a atenţiei creştinilor ortodocşi spre acest subiect şi de timorare a ierarhiei BOR.

Intrebarea este şi mai justificată de vreme ce Preda, chiar dacă este oarecine ca om, este cineva ca funcţie. Omul este europarlamentar. Şi părerea lui nu era expusă într-un cerc de specialişti ci în urechile unui popor ortodox în proporţie de peste 80%.

Ca să nu mai zic că omul îşi dădea cu părerea în 19 martie 2010, adică într-un moment cât se poate de fierbinte pentru tabăra lui. Cu două luni în urmă ,,Familia ortodoxă,, ne avertizase asupra proiectului ONU de introducere a educaţiei sexuale obligatorii în şcoli de la cinci ani până la 18 ani. Programul organizat pe patru grupe de vârstă este de-a dreptul demonic. După ce copii vor fi învăţaţi să se masturbeze de la cinci ani şi fetiţele să aibă relaţii sexuale de la 12 ani, la 18 ani şcoala va livra nişte legume. Oare Cristian Preda nu ştia nimic de acest program? Să zicem că n-a fost informat. Dar despre programul ,,Românii învaţă meseria de părinte,, iniţiat de ANPDC şi de guvernul Boc, trebuie să fi ştiut. Iar programul a fost făcut public la începutul lunii aprilie, la o lună după propunerea-sugestie-declaraţie făcută de Preda, tocată în tot acest răstimp de toată presa şi de blogurile ortodoxe. Aşa încât la momentul Z doar Mircea Platon a mai luat atitudine.

De ce era nevoie de programul de educare a părinţilor e foarte clar. Nici un părinte întreg la minte nu va accepta ca în şcolile publice copiii să înveţe perversiuni sexuale. Şi nici Biserica nu va accepta aşa ceva.

Prin urmare, dacă tot s-a arătat interesat de viitorul copiilor noştri şi s-a pronunţat asupra inutilităţii studierii religiei în şcoală, Cristian Preda trebuia întrebat pe tonul cel mai serios asupra utilităţii unui program de educaţie sexuală aplicat copiilor de la 5 la 18 ani. Trebuia întrebat de oportunitatea programului Boc de educare a părinţilor şi în ce constă de fapt acest lucru? Trebuia întrebat pe şleau dacă el şi-ar învăţa copilul să se masturbeze de la cinci ani. Şi să ştie că nu are dreptul să zică NU pentru că s-ar dovedi un părinte needucat, abuziv şi statul ar interveni pentru apărarea dreptului copilului.
In fine, sperăm ca cineva, vreodată, să îi pună aceste întrebări.

Că ideea de ,,scoaterea religiei din şcoli ,, a lui Preda a fost o fumigenă, o dovedeşte contextul politic în care se scaldă PD-L. Acest partid nu ar îndrăzni niciodată să scoată religia din şcoli. In primul rând că e preferat doar de 3 din 10 români. Ştie că nu e iubit. In al doilea rând că partidul a rămas cu buricul netăiat şi acum. A fost o naştere nefericită. Tot poporul vede cordonul ombilical dintre Băsescu şi partid. Şi tot poporul ştie că PD-L va sucomba odată cu preşedintele. Toate stările lui Băsescu, ura, neputinţa, greaţa, fericirea şi veselia, poftele (mai ales) se transmit şi partidului.

Preda ar trebui să ştie fragilitatea contextului politic în care se află. La fel cum ar trebui să ştie că istoria bate politica. Contextul istoric nefavorabil poate pune în pericol şi cele mai generoase programe politice. Iar contextul istoric actual este cel al acrobaţilor pe sfoară.

Şi bomboana de pe coliva ţării nu este dezechilibrul dintre cele două contexte, ci prostia ca, atunci când ţara se duce de râpă, să loveşti în familie, adică în educaţia copiilor şi în Biserică. Adică să loveşti în pilonii de rezistenţă ai societăţii.

Insa doar la români, ,,domnia şi prostia se plătesc,, chiar cu fotolii călduţe de europarlamentari.

Emilia Corbu este doctor in istorie, arheolog expert, cercetator stiintific, conducator stiintific al santierului arheologic Vladeni-Popina Blagodeasca.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (21 votes, average: 4.43 out of 5)
Loading ... Loading ...


Tags: Educatie · Opinii

26 responses so far ↓

  • 1 atys // Apr 29, 2010 at 10:35 am

    86,8% dintre persoanele rmaniei sau declarat ortodoxe la ultimul recensamant.de acord,e un adevar.dar oare se reflecta asta in viata de zi-cu-zi ,in socetatea romaneasca,ceva “mai inalt”,moral,de bun simt etc,atribute ale ortodoxiei?eu zic ca nu.si cred ca oricine e sincer cu el spune ca suntem pe departe de a ne lauda cu vreo superioritate morala,transcendenta sau ceva deosebit.da,avem duhovnici in fata carora trbuie sa stai in genunchi,avem sfintii inchisorilor cu care s-ar mandri orcine.dar…acum ce se intampla cu ortodoxul,cu ortodoxia.suntem cea mai corupta tara din europa,mizerabila(la propriu),indisciplinata si “atributele”ar putea continua…unde e “mai inaltul”ortodoxiei?oare cu 86,8% de ceva”deosebit”nu ar trebui sa arate altfel fata romaniei?

  • 2 Gheorghe // Apr 29, 2010 at 10:38 am

    Religia a separat sexul de viata reala si, prin aceasta, a creat un handicap in abordarea vietii sexuale. Acum gandim si ne comportam prin prisma acestui mod de gandire rupt de realitate. Dezvoltarea exploziva a pornografiei este o consecinta a acestui mod de abordare a sexualitatii.

  • 3 arlechin // Apr 29, 2010 at 10:47 am

    oare ce are DUMNEZEU cu praful de pusca la lu cromwell?DUMNEZEU este IUBIRE.

  • 4 Mircea // Apr 29, 2010 at 1:58 pm

    Mult mai grav e ca s-au scos multe ore de matematica si de alte stiinte…

  • 5 Sorin // Apr 29, 2010 at 5:28 pm

    Slabut articol. Pune multe intrebari si nu da raspunsul la intrebarea principala:
    Cine este in spatele atacurilor familiilor ortodoxe, a neamului si a credintei neamului?
    Raspuns:
    Cei care conduc Romania, nebotezatii blestemati de stramosii lor (“Sangele Lui asupra noastra si a copiilor nostrii”Matei27:25). Pe Hristos nu l-au primit ci l-au rastignit si acum pregatesc venirea “mesiei” lor, a antihristului.
    Daca pe Domnul Iisus Hristos l-au rastignit, ce credeti ca v-or face cu noi crestinii?
    Treziti-va!
    Doamne ajuta!

  • 6 Pandele // Apr 29, 2010 at 5:43 pm

    @arlechin: si praful de pusca e iubire.

  • 7 mihaela // Apr 30, 2010 at 12:59 pm

    Acest cristian preda, cu monica macovei ,cu fundatia soros, au reusit initial sa-si creeze o imagine de “cavaleri ai dreptatii”, pentru ca , ulterior sa-si costruiasca planurile lor diabolice. Imi pare rau ca m-au inselat si pe mine.

  • 8 Thalex // May 1, 2010 at 12:09 am

    @Sorin:

    “Cine este in spatele atacurilor familiilor ortodoxe” asupra … cui?

    Pe cine au atacat / atacä / urmeazä sä atace “familiile ortodoxe”? Dar neamul si credinta lui, ästia cui vor sä sarä la beregatä?

    … “atacurilor” … “a neamului si a credintei neamului”? “v-or face “?

    O întrebare: esi cretin cu acte în regulä, sau doar simplu (semi-)analfabet?

    Noapte bunä!

  • 9 Thalex // May 1, 2010 at 12:14 am

    @arlechin:

    Ti-l poti închipui pe Sf. Gheorghe cu un buchet de “nu mä uita” în mânä? Dar pe Stefan cel Mare sub formä de amoras de ciment, pe post de fântânä artezianä?

  • 10 markus // May 1, 2010 at 5:15 am

    ce articol aberant. educatia sexuala TREBUIE facuta in scoli (asta daca vrem sa avem mai putine pustioaice de 15 ani in clincile de avort si mai putina lume infectata cu sifilis/gonoree/chlamidia/HIV/SIDA), drepturile minoritatilor sexuale sunt Drepturile Omului iar orele de indoctrinare religioasa crestin-ortodoxa nu au ce cauta in scolile publice ale unui stat laic!
    poate autoarea articolului, care este doctor in istorie (dupa cum singura se lauda in finalul articolului, la persoana a 3a) ar vrea sa revizuiasca putin perioada Iluminismului si sa avanseze din evul mediu ;)

  • 11 Cristian // May 1, 2010 at 9:10 pm

    Cred ca solutia ideala pentru aceasta problema ar fi transformarea orelor de religie din obligatorii in optionale. In felul asta, numai cine ar vrea ar face religie si nu cred ca s-ar mai plange cineva. Oricum ele sunt obligatorii numai datorita presiunilor bisericii si nu fiindca ar cere elevii si parintii.

  • 12 altermedia_ro // May 1, 2010 at 9:43 pm

    @ Cristian

    Ce spui tu acolo? Materia religie este inclusa in trunchiul comun, insa orele de religie sunt optionale. Daca nu vrei, nu faci. Nu te mai lua dupa toti neavenitii.

  • 13 Doina // May 1, 2010 at 9:54 pm

    D-le Markus , mai bine nu te nasteai. Iti vei duce aminte candva de aceste cuvinte. Esti de compatimit omule.

  • 14 cristian // May 1, 2010 at 10:36 pm

    Foarte bun şi de actualitate articolul! Iată unde se dă bătălia acum, şi nu în criza cu care încearcă să ne aburească.
    Pt. Gheorghe: Biserica nu a despărţit viaţa sexuală de celelalte aspecte ale vieţii! Dimpotrivă, Dumnezeu spune să creştem să ne înmulţim, să stăpânim pământul. Diferenţa dintre actuala propagandă şi Biserică este modul de bun-simţ în care se face pregătirea pentru viaţă în Biserică. Iar scopul împreunării bărbatului cu femeia sa este pacea şi procreerea (pe care actualii propagandişti le “uită”).
    Pt. markus: vezi că tu eşti aberant! În primul rând te contrazic statisticile privind educaţia sexuală şi bolile venerice. Raportul lor este direct proporţional!
    Mai apoi statul nu este laic în realitate. Şi nici nu tb să fie. Dacă statul tb să ne reprezinte pe noi, atunci să fie ca noi, în mare parte ortodox. Şi aproape total creştin.
    Pt. Cristian: vezi că nu ştii, că la cererea părinţilor şi elevilor au rămas icoanele în şcoli! Apăi crezi că aceeaşi elevi şi părinţi n-ar presa în favoarea ţinerii orelor de religie??? De fapt în prima parte a afirmaţiei tale ai dreptate: Biserica presează. Iar Biserica suntem noi, adicătelea în primul rând părinţii şi copiii. Care nu vrem, ca unii să aibă “drepturi umane” de a ne perverti copiii, să aibă ei pe cine batjocori.

  • 15 Cristian // May 2, 2010 at 1:29 am

    Corect, orele de religie sunt teoretic optionale, dar elevul este in final obligat sa studieze o materie din respectiva arie curriculara.

    Parerea mea este ca religia, de orice fel, trebuie sa existe in scoala doar ca materie “pur” optionala. Adica sa fie o materie in plus pentru cei special interesati. Tin minte ca eu in scoala am facut religie doar in clasa a XII-a. La inceputul anului ne-au intrebat daca vrem sa facem religie si din toata clasa o singura colega a vrut. Pana la urma am fost cu totii mai mult sau mai putin obligati sa avem si materia asta, pentru ca nimeni nu s-a obosit sa faca rost de actele ce ni s-au cerut atunci pentru a renunta si in plus profesorul ne-a spus ca indiferent de situatie toti vom avea note de trecere. Nici absente nu punea, asa ca nu cred c-am fost la mai mult de 4-5 ore de religie in tot anul.

  • 16 ANONIM // May 5, 2010 at 1:26 pm

    educatia erotica nu are ce cauta in scoli si nu sint de acor cu scoaterea orelor de religie!
    si asa se face putina religie.

  • 17 anonim // May 6, 2010 at 10:28 am

    @ Cristian
    Cand ai sa vezi ca propriul tau copil te bate de te ucide la batranete, sau se drogheaza-pt ca e legal, nu-i asa?- sau baiat fiind iti aduce un ginere in loc de nora, sau se sinucide din dragoste pentru nu stiu ce profesoara, sau iti face parte dintr-o secta satanista, sau se drogheaza , sa iti aduci aminte de aceasta optiune a ta. De obicei, parintii care au mentalitatea ta, cand se confrunta cu asemenea tragedii isi smulg parul din cap si se intreaba de ce se intampla aceste orori in viata copiiilor lor? Si unde e acuma Dumnezeu?
    Cum adica, El nu vede?
    Ba vede, dar nu da buzna. Pentru ca parintii cu mentalitatea voastra L-au exilat de mult timp dintre noi. Si sta unde-i e locul: pe cruce. Ai priceput? De aia, lumea incepe sa aiba chipul si asemanarea noastra: un chip slut, salbaticit, inuman, salbatic.

  • 18 Judex // May 6, 2010 at 10:45 am

    Religia invata omenirea numai lucruri bune,este un ghid al conduitei.Educatia sexuala este de datoria parintilor,a familiei si nu are nimic comun cu scoala,unde copii au alte materii de invatat,nicidecum despre ce are fiecare in pantaloni!!!!!

  • 19 Draculina // May 6, 2010 at 5:44 pm

    Sunt de acord ca religia nu ar trebui sa fie impusa in scoli, avand in vedere ca nu toate familiile romane sunt ortodoxe. De aceea cel mai recomandat ar fi ca orele de religie sa fie optionale sau daca sunt impuse sa se trateze mai multe religii nu numai ortodoxismul. Cel mai bine ar fi daca biresicile ar avea ore de religie pentru toata lumea nu numai copii.

  • 20 aprositos // May 6, 2010 at 10:25 pm

    Educatia religioasa nu are ce cauta in scoli. Mai bine s-ar face literatura, matematica, fizica…
    Iara cine vrea religie sa mearga la biserica sa faca ore de catehizare.
    Nici educatia sexuala nu-si are rost in scoli. Copiii in ziua de azi stiu ma mult despre sex decat parintii lor si multi isi pierd virginitatea inainte de a le miji oarece fire de par prin anumite locuri. Asadar introducerea acestor ore ar fi doar o pierdere de timp pentru elevi.
    Referitor la actiunea prin care copiii care “vor fi învăţaţi să se masturbeze de la cinci ani ” chiar nu-si vad rostul. Doar daca nu cumva Romania vrea sa-i faca pe toti politicieni (masturbarea fiind preocuparea de baza a politicienilor). Desigur elevii vor trebui invatati sa si fure pentru a avea calitati de politician.
    Ca sa nu mai spunem ca cei care predau religia in scoli sunt de cele mai multe ori indivizi care reprezinta o linie de un paralelism uimitor fata de religia ortodoxa.

  • 21 ANCA // May 7, 2010 at 6:11 am

    @anonim
    Raspunsul tau e valabil pentru multi .Mult adevar ai scris.
    Cine are ochi sa vada,vede, cine are urechi sa auda,aude …
    Stiu sa-L cheme doar cand au nevoie.

    @Draculina
    ….ce ti se mai potriveste numele

  • 22 Pandele // May 7, 2010 at 1:48 pm

    @anonim: “Cand ai sa vezi ca propriul tau copil te bate de te ucide la batranete, sau se drogheaza-pt ca e legal, nu-i asa?- sau baiat fiind iti aduce un ginere in loc de nora, sau se sinucide din dragoste pentru nu stiu ce profesoara, sau iti face parte dintr-o secta satanista, sau se drogheaza”

    Sa inteleg ca antidotul la aceste nenoriciri consta in obligativitatea orelor de religie? Ciudat, pentru ca astfel de lucruri se intimpla si in prezent, cind religia este materie obligatorie.

    Cred ca religia este o materie necesara in scoala (cu conditia sa fie predata de oameni bine pregatiti), dar haideti sa nu exageram rolul orelor de religie in scoala pentru ca devenim ridicoli.

  • 23 Cristian // May 7, 2010 at 6:45 pm

    Nu inteleg de unde vine insistenta asta a unora pentru pastrarea orelor de religie si a icoanelor in scoli. Pe mine personal nu ma mai afecteaza direct, ca am terminat cu scoala, dar Romania nu e un stat teocratic si teoretic, cel putin, nu sustine oficial nici o religie.

    Cine e crestin ortodox practicant poate foarte bine sa-si educe copiii in spirit religios acasa, sa-i duca la biserica cat de des vor, nu vad de ce e nevoie de ore de religie in scoli la care sa participe si cei neinteresati. Pentru ca, sa fim cinstiti, cifra de 86% ortodocsi in Romania poate fi corecta pe hartie, dar in practica nu e asa. Numarul celor cu adevarat practicanti si credinciosi este mult mai mic. Teoretic, si eu sunt crestin ortodox botezat, la fel si familia si prietenii, dar aproape nimeni dintre cei pe care-i cunosc nu e credincios practicant.

  • 24 anonim // May 7, 2010 at 9:20 pm

    @ Pandele
    Nu, nu consta in obligativitate.
    Ca parinte ai putea sa faci ceea ce faceau (poate) bunicii cu parintii dumitale. Un lucru minim, dar esential : sa nu-ti indepartezi copilul de Creatorul lui, dandu-i piste false, uitand de fapt ca nu ne-am nascut pe un pamant pagan. Sa nu patesti ca in povestea greblei…

  • 25 Sorin // May 9, 2010 at 1:37 pm

    Mi se pare aberant acest articol. Cine spune ca daca faci educatie sexuala in scoli ii inveti pe copii sa se masturbeze? Intr-un stat de drept, cum ne place sa credem ca suntem, toti trebuie sa aiba dreptul de a alege. Acest drept nu poate fi aplicat asupra unui copil pana la varsta de 14 ani pe care insasi legea contraventionala si penala il considera fara discernamant. Unde este dreptul de a alege daca esti indoctrinat timp de 8 ani scolari cu o disciplina “optionala”? (pana la varsta de 14 ani). Si cine preda religia in scoli? M-am intalnit mai demult cu o fosta colega de liceu (profil industrial) si cand am intrebat-o unde lucreaza mi-a zis senina ca este profesoara de religie la o scoala generala. “Dar absolvit vreo scoala de profil?” am intrebat-o “Nu, am facut un curs.” a fost raspunsul ei. Si inca ceva, baiatul unor prieteni a pus niste intrebari “incomode” la ora de religie si a fost lasat corijent “pe vara”, fiind chiar in pericol sa nu treaca clasa (pentru cine nu stia, religia te poate lasa repetent). A trebuit ca parintii sai sa mearga la scoala si sa faca un scandal monstru ca sa-i bage mintile in cap profesorului caruia i se pusese pata pe bietul copil. Baiatul meu face si el religie la scoala si n-am protestat, nici n-am incercat sa-l “scot”, insa am constatat ca vine cu niste “imagini” total paralele cu ceea ce scrie in Biblia Ortodoxa si trebuie sa-i explic eu acasa ca doamna profesoara a vrut sa spuna altceva decat a inteles el si atunci ma intreb daca religia este intradevar necesara in scoli daca cei care o predau nu reusesc sa se faca intelesi de copii.

  • 26 Sorin // May 10, 2010 at 6:06 am

    @Altermedia
    Vad ca cineva se semneaza tot cu “Sorin” in comentariul Nr. 25. Va rog corectati cum stiti dumneavoastra.

    Multumesc,
    Sorin

    Doamne ajuta!

Leave a Comment

Spam Protection by WP-SpamFree