Claudiu Iordache
În ultima vreme, în România se produce un fenomen tulburător! În timp ce Revoluţia română continuă să fie negată şi denigrată cu înverşunare, fosta putere comunistă, răsturnată în Decembrie 1989, reia ofensiva împotriva istoriei reale. Personaje de tristă amintire ies din ascunzători pentru a îngreuna drumul spre adevărul zilelor din Decembrie. Foştii demnitari comunişti îşi scriu memoriile, finanţează publicaţii ale fostei poliţii secrete (altfel spus, ale Securităţii), alimentează mass-media cu ştiri răstălmăcite ori trunchiate, în timp ce poziţii cheie ale statului român sunt ocupate de către eşalonul foştilor mari colaboraţionişti. Şi nu au trecut decât 20 de ani! Dar istoria nu se scrie cu minciuni. Marea mistificare ce priveşte Revoluţia va fi sortită eşecului. Nu pot decât subscrie la o declaraţie a academicianului Florin Constantiniu: “Adevărul istoric este inviolabil şi ceea ce aţi făcut dumneavoastră în Decembrie 1989 îşi va găsi locul cuvenit în cărţile de istorie!”
Cât priveşte Regimul Ceauşescu – singurul dictator al estului care a dat ordin să se tragă în propriul său popor – acesta nu poate fi evocat decât ca o tiranie primitivă, slujită de conştiinţe asemenea ei! Nu poate fi uitat nici astăzi sărutul mâinii dictatorului cu puţin înainte de fuga lui, nu poate fi uitată reacţia laşă a CPEX-ului când dictatorul a simulat că îşi dă demisia, nu poate fi uitat servilismul celor din fruntea armatelor politice ale lui Ceauşescu: Securitatea, Miliţia, Armata, care i-au executat ordinele scelerate între 16 şi 22 decembrie 1989, nu poate fi uitată declaraţia fostului ministru de interne, Tudor Postelnicu: “Am fost un dobitoc!“ (şi nu a fost singurul!) Regimul Ceauşescu nu poate fi uitat în veacul vecilor! Mii de morţi, răniţi, schingiuiţi, arestaţi, o populaţie prizonieră, lipsită de lumină şi căldură, de libertate şi drepturi, asta a fost moştenirea lui Nicolae Ceauşescu!
Cu atât mai surprinzătoare sunt deciziile justiţiei postdecembriste, dispusă să restituie astăzi importante valori culturale moştenitorilor dictatorului; cu atât mai sfidătoare este dorinţa aceloraşi moştenitori de a capitaliza numele unui dictator sanguinar! Pentru România viitoare, numele Ceauşescu va fi simbolul unei dictaturi duse la absurd, neegalată nicăieri într-o ţară europeană! Nicolae Ceauşescu este cel care a dat ordine să se tragă în populaţia României. Le reamintesc celor care vor să le uite!
“Trebuia să trageţi! Trebuia să trageţi un foc de avertisment şi dacă nu încetau, trebuia să trageţi în ei!
N-aţi executat ordinul… trebuia să-i omoare pe huligani!
Am discutat cu tovarăşul Coman care a sosit la Timişoara cu trupe, şi au primit muniţie de război… Am dat ordin să se tragă!”
Ion Coman:
„Vă raportez, tovarăşe Ceauşescu, capătul a trei coloane intră în Timişoara… Am dat ordin să se tragă! Suntem gata să îndeplinim ordinul dumneavoastră!…”
Celor care şi astăzi căinează execuţia lui Ceauşescu în ziua de Crăciun să le reamintim fapta de netăgăduit a uciderii a sute de români înainte de Sărbătoarea Naşterii Domnului! Nicolae Ceauşescu închide o epocă brutală, însemnată de absenţa libertăţii şi demnităţii umane. Să o lăsăm, atunci, acolo unde merită, în cimitirul moral al unui neam altfel îngăduitor cu cei care-l conduc în prăpastie. Ceauşescu trebuie lăsat să piară definitiv, chiar dacă urmaşii lui mai speră să-i transforme numele într-un brand înregistrat pentru vin ori ţigări.
Oare de câte ori vom scrie despre crimele dictatorului Ceauşescu va trebui să cerem moştenitorilor acestuia aprobarea de a-i folosi numele?!
Ceauşescu e numele unui destin eşuat. România trebuie să aibă puterea să se desprindă de Epoca Ceauşescu, chiar şi astăzi, la 20 de ani de la căderea lui! Răul domină atunci când poate produce suferinţă. Răul numit Ceauşescu produce suferinţă şi astăzi. Şi atunci când această suferinţă va înceta, România va fi în sfârşit vindecată de Ceauşescu şi ceauşism!
Claudiu Iordache
Membru al Frontului Democratic Român, primul partid antitotalitar din România, înfiinţat în 20 decembrie 1989 în Balconul Operei din Timişoara
20 decembrie 2009




(12 votes, average: 3.75 out of 5)















28 responses so far ↓
1 Mircea // Feb 8, 2010 at 2:45 pm
Sa admitem ca Ceausescu ar fi dat ordin sa traga in demonstranti. Eu am mari dubii ca s-a intamplat asta. Dar lamuriti-ma si pe mine de ce au murit de 10 ori mai multi oameni dupa caderea lui Ceausescu?!
2 istrate // Feb 8, 2010 at 2:51 pm
Bun. O fost rau Ceausescu Nicolae. Insa am observat ca multe din rele au fost spre bine. Chiar si din cei martirizati in inchisori! Acestia (poate nu toti) ar alege tot calea prigoanei si sau martiriului (sa moara pentru ortodoxie si Hristos). In decembrie 89 el a stiut cine a pornit “revolta populara” si a incercat sa o opreasca chiar cu sacrificii. Blamarea securitatii iar nu este “productiva”, ca si-a facut datoria (chiar daca o ramura a servit in contra intelectualilor, preotilor, politicienilor necomunisti, legionarilor, s.a) fata de acum cand serveste orice alt interes numai cel romanesc nu. Armata iar nu trebuie acuzata de nimic ca a aparat tara, nu ca acum cand lucreaza ca mercenari aiurea, facand interesele americanilor si englezilor. Daca a tras asupra romanilor, nu acesta a fost scopul.
3 istrate // Feb 8, 2010 at 2:55 pm
rugamintea e sa nu ma contrazica cineva cu asprime, ca nu sunt neaparat nostalgic sau pro Ceausescu!
4 Adrian // Feb 8, 2010 at 4:11 pm
“Celor care şi astăzi căinează execuţia lui Ceauşescu în ziua de Crăciun să le reamintim fapta de netăgăduit a uciderii a sute de români înainte de Sărbătoarea Naşterii Domnului!”
“Şi văzând aceasta, ucenicii Iacov şi Ioan I-au zis: Doamne, vrei să zicem să se coboare foc din cer şi să-i mistuie, cum a făcut şi Ilie?
Iar El, întorcându-Se, i-a certat şi le-a zis: Nu ştiţi, oare, fiii cărui duh sunteţi? Căci Fiul Omului n-a venit ca să piardă sufletele oamenilor, ci ca să le mântuiască.”
5 razvratit // Feb 8, 2010 at 4:12 pm
l-as intreba pe domnu’ fondator al primului partid antitotalitar, unde se afla partidul sau acum? de ce nu pune umarul la curatarea romaniei?
si l-as mai intreba ce bine a facut capitalismul asta de doi bani? cum de o tara care nu avea nicio datorie externa a ajuns sa intreaca multe alte tari bogate la datorii fara sa aiba ce sa arate pentru banii impurmutati? ce a reusit el si cei pe care ii apara sa faca in acesti 20 de “libertate”? (a se citi “libertate de a fura si inglodi tara”).
6 Cristian // Feb 8, 2010 at 6:51 pm
Ce de nostalgici pe aici! Voi chiar vorbiti serios ca era mai bine pe vremea lui Ceausescu?
Bine, din diverse motive nu va place capitalismul, dar ma indoiesc serios ca vreti sa va intoarceti la perioada aceea fara apa calda, caldura, curent (numai cand aveau comunistii chef sa le dea), cu alimentarele goale, cozi la benzina, etc. Am impresia ca e doar teribilism din partea celor care apara sistemul comunist, ca altfel nu-mi explic.
7 clement // Feb 9, 2010 at 12:32 am
Aveti dreptate domnule Iordache, cu indecenta, complicii morali ai familiei Ceausescu isi fac loc, dind din coate, spre “inalta tribuna” de la care se exprima cu nostalgie.
Imi cer scuze pentru futilitatea exemplului la care voi face referire, respectiv la romanul lui Petru Popescu.
Televiziunile, ziarele de toate orientarile il invita pentru a se destainui in legatura cu relatia sa cu Zoica Ceausescu. Nimeni nu indrazneste a-i spune scriitorului ajuns la senectute ca cititorii romani sunt deceptionati de gaselnita sa comerciala cu subiect picant, ca si noi am “trait” cu Zoe, dar nu avem nici compasiune, nici interes pentru viata sa de alcov.
Petru Popescu a scris in urma cu 40 de ani o literatura gustata de intelectualii ce-i iubeau pe Camus, pe Bellow sau pe Fitzgerald. Romanul cu care se intoarce PP in literatura romana este departe de evolutia stilistica la care ne-am fi asteptat si deceptionanta ca tematica.
Petru Popescu nu este Herta Müller din nici un punct de vedere. Ceea ce este dezgustator, este in fapt, maniera indirecta prin care o elogiaza pe fiica celor doi tirani vicleni, analfabeti, dispretuitori fata de tot ce reprezenta valoare in Romania.
Asa cum a surprins si a deranjat circul indecent al ziaristei Carmen Dumitrescu ce cotrobaia prin casele familiei conducatoare, tot asa deranjeaza incercarea de reabilitare morala a defunctilor copii Ceausescu.
Gusturile erotice ale acelei femei, disponibilitatea de a-l schimba pe Petre cu Petru nu trezesc nici emotia, nici admiratia cuiva.
Despre morti numai de bine???
Unii povestesc cum ca Zoe era inteligenta. In perioada in care aceasta isi facea stagiul in Institutul de Cercetari Electronice in laboratorul inginerului doctor Ion Viorel Alexiu, cele cel mult doua ore petrecute in spatiul cercetarii erau dedicate, in principal cainilor carora le acorda intreaga atentie si afectiune.
Copiii Ceausescu erau la curent cu ce se intampla in tara, trecusera prin scoli si nu toti profesorii le pusesera note de complezenta, erau adulti in perioada in care in maternitati pruncii mureu de frig, se manca pe bonuri si pe scenele Ateneului instrumentistii, iarna, purtau fulare, ilice si manusi cu degetele taiate.
Le spuneau Nicu, Zoe, Valentin, ca este o crima de minut cu minut ceea ce faceau Partidul, Guvernul si ei insisi, parintii lor?!
I-au strigat cei trei Elenei, ca este o rusine sa-si atribuie diplome, titluri rizibile, stiind bine ca aceasta friza analfabetismul?
Petru Popescu a preferat libertatea de a scrie ce?
Scenarii pentru serii B?
Cititorii il asteptau pe scriitor, dar il asteptau matur, responsabil, curajos in tematica aleasa.
Poate s-a temut de Radu Antal, avocatul casei Ceausescu. Nu trebuia sa se teama, acesta are multe vulnaribilitati.
Ceea ce l-a facut sa se intoarca literar in tara pe scenaristul nostru este cu siguranta nostalgia boemei nomenclaturiste, care nu era aceeasi cu a tinerilor ce faceau coada la Cinemateca pentru a viziona “Cutitul in apa”.
Urmarind interviul luat lui PP in cadrul emisiunii “Garantat 100%”, asteptam intrebarile ce l-ar fi salvat moral pe acesta, de genul: Credeti ca Zoe era la curent cu insusirea de catre apropiatii familiei sale a unor importante bunuri de patrimoniu?, S-au gandit fratii Ceausescu sa adopte copii din orfelinatele pline pana la refuz in toata tara? De ce a avut nevoie de 20 de ani pentru a scrie acest “curajos roman”? Care este parerea sa despre dizidenta scriitorilor din exil?
Petru Popescu s-a intors acum, printre ai lui, pentru ca ai lui sunt la putere.
“Dosarele” sunt pe maini bune. Cazimir si ai lui au avut grija, flancadu-l pe Ticu Dumitrescu, sa ascunda mizeria sub pres.
PS pentru Razvratitul.
Ati observat ca Iliescu, Roman, G V Voiculescu, C Ionescu sunt foarte bine merci?
8 Zob // Feb 9, 2010 at 12:42 am
Claudiu Iordache vorbeşte din inerţie neputându-se desprinde de iluziile revoltei locale din 1989.
Mesajul lui Claudiu Iordache este superfluu în ziua de azi când au murit 1000.000 de copii printr-o lege criminală. Este superfluu acum când zeci de oameni au murit de frig afară şi în case. Este superfluu pentru că capitalismul a legiferat actele sexuale antinaturale. Economia este distrusă poporul român este pregătit pentru exterminare prin noile generaţii capitaliste de analfabeţi.
Dacă Claudiu Iordache se mai face trâmbiţaşul distrugerii naţionale o va sfârşi foarte prost dacă nu îl protejează stăpânii lui din America.
Claudiu vezi că poporul a ajuns cu răbdarea faţă mârşăviile capitaliste la liman. Trezeşte-te ca să fii alături de poporul român.
9 radudoi1/4 // Feb 9, 2010 at 12:52 am
@istrate
nea Istrate, m-am amuzat teribil de a doua postare care tradusa suna cam asa pentru mine: “Stiu ca sunt un idiot, dar nu mi-o spuneti direct in fata! Menajati-ma un pic!” Imi pare rau, dar la asemenea ineptii cate debitezi domnia-ta, nu pot sa-ti spun decat ca e timpul sa mai iei o pauza, un rudotel, o revista de recreere si relaxare. Lasa politichia celor care o inteleg ceva mai bine.
S-auzim numai de bine si nu te stresa inutil!
10 Thalex // Feb 9, 2010 at 8:19 am
În ultima vreme, în România se produce si un alt fenomen mega-tulburător: se declasificä dosarele MAPN referitoare la Revolutzie.
Iar în ceea ce priveste “ofensiva fostei puteri comuniste”, ei bine, ea a început acum 20 de ani, chiar sub nasul (si cu concursul, baska girul moral al) presedintelui de operetä al primului partid din balcon (partidele NU se formeazä pe balcoane, sub tir de arme automate, ci prin perseverentzä, în cadru conspirativ).
Îi dau, bineîntzeles, dreptate autorului în privintza aprecierilor pe are le face la adresa celor care-l cäineazä pe N.C. (bucurându-se de privilegiul nemeritat de a nu se numära printre victimele regimului säu) dar executzia intempestivä a individului (plänuitä si îndeplinitä de grupul cäruia dl. Iordache i-s-a aläturat în epocä) a fost parcä fäcutä sä alimenteze nostalgiile imbecililor contemporani ai nostri.
Dumnezeu si o bunä parte din comentariile de mai sus îmi sunt martori.
11 Halifax // Feb 9, 2010 at 7:10 pm
Vorba lunga ,saracia omului!-cam asa se spune din batrini!
Ce-a fost a fost,problema este,ce va fi!Romaii o duc mai bine ,acum,dupa Revolutie?Nimeni nu moare de frig sau de foame?Un singur lucru e clar,acum e raiul tiganilor,care au deveniti rromi,au canal de tv,si succese maneliste,libertatea si chiar complicitatea autoritatilor de-a fura,insela si-a parazita!Ei,sa mai spuna cineva ca Revolutia n-a dat rezultate!Pentru unii muma,pentru altii ciuma!
12 Tamburus // Feb 9, 2010 at 10:02 pm
Halifax.
Ai dreptate: într’un fel! În primul rând eşti greşit că: nu a fost revoluţie ci, numai o lovitură de stat! Dar ai mare dreptate referindu-te la ţigani. Eu nu le spun “roma” pentrucă la Roma m-am distrat foarte bine, dar, altă treabă adusă de această LOVITURĂ de STAT, nu trebuie să uităm că, un Emil Constantinescu care a dat din pământul românesc ca din măşia măsii! pe ăsta, Ceauşescu l-ar fi spânzurat, la fel ca şi pe banda căpcăunilor care ne-a dus şi ne-a vândut ălora care spune că reprezintă Uniunea Europeană, pe când ei sunt acei conspiratori ai sionismului care vrea să creieze GUVERNUL MONDIAL, unde, cei ca noi care nu suntem “preferaţi” vom fi consideraţi nişte animale!!! Şi, vai de capul nostru la ce ne mai aşteaptă…
Tamburus
13 szeppty // Feb 9, 2010 at 11:06 pm
nu doar raiul tiganilor,romania a ajuns si raiul ungurilor care au ajuns sa conduca tara.pai ce ungur sau tigan misca sub Ceausescu…si daca tot sunt multi credinciosi pe aici…ganditi-va cati copii s-au nascut datorita legilor lui Ceausescu,copii care altfel poate ar fi fost avortati.fiti siguri ca toti acestia vor da marturie pt sufletul lui nea Nicu acolo sus in ceruri.
tot el a dus o politica externa pe care nu stiu cati sefi de stat romani o vor mai putea egala…
parerea mea e ca cine loveste in Ceausescu la fel ca si in Antonescu voit sau din prostie loveste in neamul romanesc
sa te ierte D-zeu acolo unde esti nea Nicule ca nu te vom uita
14 Tamburus // Feb 10, 2010 at 12:39 am
szeppty,
Ai puţină dreptate, dar nu tocmai până unde îl pui pe Ceauşescu cu Neamul Românesc.
Ştiu foarte bine de minoritatea din Ardeal, că am fost pe acolo în 1970 şi, toţi ospătarii vorbeau româneşte, cât despre ţigani, ce să spun! erau foarte disciplinaţi şi respectoşi!!! Acum, Ţara devine din ce în ce mai întunecată de minorităţi colorate: o parte din pământul lui Ştefan a fost dat de trădătorul Emil Constantinescu ucrainei şi, toată Ţara este dată de pe mâna talmudiştilor care, în curând ne vor însemna cu fierul roşu ca ciredfele cornute, că de, numai ei sunt umani, noi creştinii suntem animale. IDIOŢII, nu-ş dau ei seama că aşa zisa uniune europeană în care, de proşti ce sunt, nu vede că am ajuns în GUVERNUL MONDIAL conspirat de sionişti. Ceuşescu i’ar spânzura pe toţi aceşti căpcăuni.
Tamburus
15 arbore // Feb 10, 2010 at 8:52 am
@szeppty
Maresalul era un anticomunist convins un om capabil si a incercat cu onestitate sa scoata tara la liman intr-o perioada cumplita.
A-l pune pe “Carmaci” alaturi de Maresal este ca si cum ai pune un dihor langa un armasar. Putin discernamant ti-ar prinde bine.
16 Halifax // Feb 10, 2010 at 7:00 pm
Revolutie,lovitura de stat,revolta,nu are importanta denumirea,au trecut 20 de ani,altfel ar trebui sa traiasca poporul,pensionarii,muncitorul si taranul.Tiganii,evreii si alte facaturi au profitat din plin de naivitatea multimii induse in eroare,amintirile despre Ceausu,Antonescu,sunt inutile,cei care au urmat la “tron” dupa 89′ sunt adevaratii vinovati de degringolada continua a celor doua decenii,colac peste pupaza treaba cu rachetele americane ca sula in coasta rusilor,care si asa nu mor de simpatia romanilor.
Am impresia ca infantilitatea si debilismul conducerii Romaniei au juns sa devina ceva cronic,incurabil.Vom vedea rezultatele mai tirziu,pacat de copii si nepotii care vor minca cu polonicul ceea ce li sa fiert!PACAT!!!!!
17 Tamburus // Feb 10, 2010 at 7:44 pm
Cristian.
Toată mizeria adusă pe capul românului atunci, nu a fost adusă numai de Ceauşescu, ci, cei mai mari vinovaţi au fost aceia care l-au asasinat ca să nu fie ei arătaţi ca vinovaţi!!! De ce crezi că, pe unde se ducea Ceauşescu în vizită, magazinele erau aprovizionate!?!?!? De ce el a vrut să fie judecat de un tribunal popular!?!?!? Aşi dori un răspuns la aceste două întrebări, până atunci, eu rămân cu credinţa că el nu a ştiut de mizeria care domnea în Ţară!!! Dar, dacă , la un tribunal popular i s’ar fi adus aceste învinuiri, atunci el acuzatul, ar fi ştiut cine era adevăratul vinovat!!! De ce crezi că a fost asasinat!?!?!?.
Iliescu, prin mineriada lui, a arătat “adevărata democraţie” şi, Silviu Brucan, marele ambasador care s’a dus prin lume să ne declare “un neam de proşti!” ca jidan, ne-a arătat ce suntem….
Tamburus
18 Tamburus // Feb 10, 2010 at 10:09 pm
Halifax.
Este o mare diferenţă între REVOLUŢIE
şi LOVITURĂ DE STAT. Într’o revoluţie, se produce o schimbare de 180 de grade. Ce s’a început în Decembrie 89, a început ca o revoluţie.
Atunci, acolo când mulţimea se înfierbânta, duşmanii şi trădătorii Ţării, trebuiau căsăpiţi. Da, atunci n’ar mai fi existat un Iliescu-Mineriadă şi niciun Brucan ca să ne ştampileze în lume ca un popor de proşti. Da, revoluţia este de a se face dreptatge şi, fiind revoluţie era natural că ar fi fost şi scurgere de sânge. Şi, scurgere de sânge a fost, dar a fost a bietului român care a vrut DREPTATE, dar din PROSTIE, acele victime ascultau la şoaptele agenţilor bolşevici care ori de câte ori mulţimile se înfierbântau, aceşti căpcăuni şopteau: “fără violenţă, fără violenţă” şi, fără violenţă, revoluţia noastră s’a transformat într’o LOVITURĂ de STAT care a avut ca scop, ÎNLOCUIREA LUI CEAUŞESCU, care, prea voia multe de la Moscova: da, Reunificarea
Ţării. Asta a vrut Ceauşescu…
Tamburus
19 Cristian // Feb 10, 2010 at 10:26 pm
Nici eu nu sunt de acord cu executarea lui Ceausescu si foarte probabil ca, daca ar mai fi trait in ziua de azi, ar fi avut lucruri foarte interesante de spus despre actualii politicieni.
Dar nu cred ca el n-a stiut ce se intampla. Sigur ca in multe privinte era rupt de realitate (in principal in privinta faptului ca lumea inca il sustine). Se pare ca el chiar credea in decembrie 1989 ca “poporul e cu el”. Din prostie sau aroganta sau cine stie ce alt motiv, el chiar isi inchipuia ca oamenii suporta cu stoicism toate privatiunile la care ii supunea regimul lui si probabil ajunsese sa creada ca nivelul de trai nici nu mai trebuia imbunatatit. Cine stie, poate chiar credea ca mai poate inca sa faca economii pe spatele poporului.
20 Anonim // Feb 11, 2010 at 12:59 am
@Tamburus:
Ceausescu, daca in decembrie 1989 ar fi fost judecat de un tribunal popular, ar fi fost pur si simplu linsat. Cred ca cea mai buna pedeapsa ar fi fost tinerea sa in aceleasi conditii austere de atunci: 14 grade iarna, lumina intrerupta des, alimente in limita ratiei din 1989, etc.
Nu se poate admite scuza ca nu stia ce se intimpla in tara pentru ca era mintit de curtenii lingusitori. In calitatea sa de sef de stat avea datoria sa stie. Altminteri, grotescul cult al personalitatii, pe care el insusi il combatuse odinioara, era omniprezent.
Mai aproape de adevar este declinul sau mental datorita virstei. Prizonier propriilor himere comuniste, a fost incapabil sa ia act de faptul ca experimentul comunist dogmatic esuase, ca lumea se schimbase radical iar uzinele nu mai erau puse in miscare de proletari ci in primul rind de tehnicieni cu alta instructie si alta viziune.
Si mai grava a fost ignorarea, chiar sfidarea, contextului politic international. Razboiul rece se terminase, fostii inamici pupindu-se virtos la Malta. O Romanie neinregimentata (complet) blocului sovietic nu mai era necesara. Cu atit mai putin una real independenta. Devenit incomod, trebuia sa dispara. Vidul de putere, umplut de aventurieri fara scrupule, a dus la degringolada cunoscuta, cu consecinte nefaste pina in ziua de azi.
Autorul, domnul Claudiu Iordache, exagereaza cind afirma ca Nicolae Ceausescu a fost singurul dictator care a ordonat sa se traga in propriul popor. Oare ce ordin va fi avut armata poloneza in timpul legii martiale decretate in decembrie 1981? Dar fortele de represiune poloneze, in timpul tulburarilor soldate cu vicitime de la santierele navale, vor fi avut flori in gura armelor?… Ar mai fi de spus ca Polonia, in anii ’70 si chiar dupa, a cunoscut aceeasi austeritate plus o inflatie accentuata, fara insa a suporta povara rambursarii accelerate a datoriei externe ci doar neperformanta gestiune economica.
Nici insignifiantul Todor Jidcov, cel care cerea inglobarea Bulgariei in URSS, nu a fost mai prejos. In prima parte a anilor ’80, armata bulgara a inconjurat satele turcesti pentru a forta locuitorii lor sa-si bulgarizeze numele.
Insa toate acestea au fost facute uitate in prefacerile de dupa 1989. Numai Romaniei i se arata mereu fantoma lui Ceausescu si a lui Dracula.
21 szeppty // Feb 11, 2010 at 10:16 am
pt ARBORE.lipsa mea de discernamant se bazeaza pe lipsa mea de incredere absoluta in nici o doctrina…singura mea doctrina este neamul meu…atunci cand esti un anticomunist convins n-ai cum sa fi si un roman autentic si la fel cand esti un comunist convins…a gandi dihotomic comunist-anticomunist in doar 2 culori,alb si negru e la fel cu un ARBORE fara radacini se prabuseste la primul vant.un mare roman de la sfarsitul sec XIX(si te las pe tine sa-l identifici) spunea:oricum,oricand,cu orice mijloace,alaturi de oricine,impotriva oricui,pt ROMANIA…cand vei reusi sa gandesti asa nici o doctrina politica sau dogma religioasa nu va putea sa te deznationalizeze…
cat priveste asocierea Antonescu Ceausescu e suficient sa privesti executiile celor 2 si sa intelegi ce mult si-au iubit poporul amandoi…asta a fost si motivul pt care au fost asasinati…de cine…de neromani…
succesuri
22 Tamburus // Feb 11, 2010 at 9:39 pm
Szeppty.
Ai dreptate că, Mareşalul Antonescu şi, şi Nicolae Ceauşescu au fost asasinaţi de acelaşi neam de minoritari, care mai sunt cunoscuţi şi ca renumitul
“popor ales.” Însă, dragul meu; nu poţi compara pe Mareşal cu Ceauşescu!!! Nu trebuie să uiţi Antonescu a fost mereu un român ROMÂN, pe când Ceauşescu, când s’a alăturat partidului comunisat, el a devenit un trădător pentru Ţară
şi’l putem considera aşa, cred, că până când, în 46 când Brejniev, un alt “preferat”, a început să deporteze pe românii din Basarabia şi Bucovina.
Atunci, Ceauşescu a avut o mustrare de conştinţă şi un mare argument cu acel căpcăun bolşevic şi, cred că de atunci, Ceauşescu a devenit un comunist-naţionalist!!!.
Cu vreo trei luni de zile înainte de lovitura de stat, el a văzut “sfârşitul” comunismului şi a încercat să facă ceva pentru ţara lui, ducându-se la Moscova şi explicând-ui lui Gorbaciov că, acum este timpul de o împăcare între România şi Rusia, care, să prezinte România cu teritoriul
luat prin pactul dintre Molotov şi Ribentrob în 1939. Gorbaceov a acceptat”ruseşte” dar a spus că nu este timpul acuma dar, să se întoarcă înapoi acasă cu gândul că visul lui va fi realizat!.
Bolşevicul cu nevasta din neamul ales, a dat ordin diviziei de agenţi bolşevici, cum erau Iliescu, Bârlădeanu, Brucan, Roman şi încă câteva sute de agenţi, să’l elimineze pe Ceauşescu… Ceea ce s’a întâmplat în lovitura de stat!!! Aşa că pentru mine, Ceauşescu a fost asasinat că a vrut reîntregirea Ţării, pe când Antonescu, a fost romântoată viaţa lui şi în amândouă războaie a luptat pentru România şi a fost asasinat pentru patriotismul lui…
Tamburus
23 Tamburus // Feb 12, 2010 at 12:18 am
Anonim.
Cred că nu de mult am mai avut cu Dumneata nişte argumente despre Titulescu, care, pentru Dumneatra este un Apostol iar pentru mine un Trădător! Şi, cât de uşor te-ai lăsat asistat de un
radudoi1/4 care a născocit patriotismul lui Titulescu că, Titulescu ar fi lăsat moştenire Ţării româneşti nişte locuinţe prin Viena şi Paris!!!
Am răsfoit din nou prin cartea prinţului Sturdza şi n’am găsit nimic care să corespundă cu argumentele Dumitale, dar sunt multe argumente contrarii domnului Radudoi, că Titulescu ar fi avut finanţe care să cumpere “case” prin capitalele occidentale.
Dar acum argumentul dumitale este despre Ceauşescu. Dragă Domnule Anonim. Eu sunt legionar şi, educaţia mea este de a da dreptate celui care o merită, chiar duşman fiind!!! Educaţia noastră este de a merge pe calea onoarei şi să nu fim niciodată mişei: mai bine să cădem pe calea onoarei decât să învingem printr’o mişelie. Pentru majoritatea lumii, o asemenea educaţie este o “prostie” “cum, să lupţi şi să te laşi bătut!?. Pentru o persoană rezonabilă, educaţia noastră este uşor de înţeles, deci, revin la Ceauşescu.
Dumneata, câţi cunoşti că: l-ar fi linşat pe Ceauşescu dacă ar fi fost judecat de un Tribunal Popular!?!?!? Eu am venit în Ţară în 1988 şi am văzut mizeria, apoi, am revenit în Ţară în 90 şi, nimic din mizeria avută în 88 nu s’a ameliorat!!!
Apoi, am cam venit în Ţară mai în fiecare an şi am avut ocazia de a vorbi cu multă lume, foarte anticomunistă de la care am înţeles că, cu cât trecea timpul, Ceauşescu devenea din ce în ce mai inocient!!! Aşi vrea să ştii dragă Domnule Anonim că de peste 60 de ani am avut la dispoziţie literatura tuturor ideilor pe care am studiat-o şi, ce m’a atras a fost Mişcarea Legionară şi, dacă m’aş naşte încă odată, m’aş alătura acelor camarazi care azi, sunt în Legiunea Eternă şi, voi continua, fără nicio ezitare de a da dreptatea celui care o merită…
Tamburus
24 arbore // Feb 14, 2010 at 8:30 pm
@szeppty
“Actul Unirii de la Alba Iulia a fost cel mai important act politic din întreaga existenţă a naţiunii române . Timp de douăzeci de ani după aceea, comuniştii au chemat la dezmembrarea României Mari şi la transformarea ţării în republică sovietică.”
(VEZI http://www.procesulcomunismului.com/marturii/fonduri/cdandara/art90/docs/pcr_romania_mare_epoca90.htm)
Ceauşescu a sluijit partidul comunist, partid care a făcut blestemăţia pomenită mai sus. Partid care a făcut chiar mai mult decât atât ( distrugeri fără limite, crime oribile făcute de PMR-PCR- nu le mai amintesc că poate ceva-ceva o fi ajuns şi la urechile tale).
„atunci cand esti un anticomunist convins n-ai cum sa fii si un roman autentic”. Ar fi amuzantă afirmaţia dacă n-ar fi la mijloc suferinţa unui neam întreg…
„sa intelegi ce mult si-au iubit poporul amandoi…asta a fost si motivul pt care au fost asasinati”
Motivul pt. care Ceauşescu a fost asasinat este că nu dorea să se mai împrumute iar „domnia” lui nu mai corespundea intereselor financiare mondiale şi nu faptul că-şi iubea mai mult sau mai puţin ţara.
Nu cred că cei ce l-au trimis în faţa plutonului pe Cîrmaci au gândit :„ Ceauşescu îşi iubeşte mult ţara, aşadar,…hai să-l ciuruim!”
Cât despre Mareşal, regele Mihai I îl ura iar pe deasupra Mareşalul mai era şi foarte popular în rândurile poporului. Sovieticii n-au tolerat aşa ceva. De aceea a şi fost asasinat. Cât de mult îşi iubea el ţara nu a contat la sovietici ci faptul că era un adversar de temut măcar datorită geniului său militar şi atitudinii sale ireconciliante faţă de comunism. Ştia el cu cine are de a face.
25 arbore // Feb 14, 2010 at 8:35 pm
Rectific:
“Mareşalul mai era şi foarte popular” în loc de
“Mareşalul mai era şi foarte popular în rândurile poporului”.Cer scuze pt. greşala de exprimare.
26 szeppty // Feb 15, 2010 at 11:51 am
si pt tamburus(tot respectul pt trecutul lui,unchiul meu a fost omarat de unguri in 40 pt ca era purtator de aceeasi camasa) si pt arbore,voi ma impingeti sa gandesc in 2 culori alb-negru,Maresalul e bun(si a fost magnific) Ceausescu e rau(ceea ce eu nu cred)
puteti sa-mi aduceti tot felul de argumente doctrinare…
cine a desfiintat regiunea autonoma maghiara?tradatorul Ceausescu…
cine a industrializat Romania,deci si Transilvania proces urmat de migrarea taranilor romani in orasele ardelenesti preponderent unguresti…efect…restabilirea echilibrului etnic in orasele din Ardeal…?
eu nu vreau sa laud comunismul…departe de mine acest gand…oricum e mort…dar dincolo de ranile voastre personale observati in context istoric si lucrurile pozitive pt natiune de atunci…va dau un exemplu…interzicerea bisericii greco-catolice…practic disparitia ei, ca azi e tinuta in viata artificial…si astfel in 1990 Ardealul n-a mai putut fi croatizat…
chiar daca pt generatiile voastre ultima jumatate a secolului XX inseamna multa durere eu cred ca generatiile care vin TREBUIE sa stie si lucrurile bune facute de Ceausescu
prin 88-89 ungurii trageau cu toate tunurile mediatice in Ceausescu,in realitate in poporul roman
astazi se intampla la fel
la fel ca pasoptistii eu cred ca trebuie privite lucrurile pozitive din trecut puse in fata contemporanilor si date exemplu pt ridicarea generatiei contemporane din paralizia indusa de opiul antinational care ne e inoculat acum
uniti noi am fi de neinvins ,dar ne dezbina religii ,ideologii politice,experiente personale…
27 arbore // Feb 16, 2010 at 9:22 am
@szeppty
Comunismul nu e mort, e bine-mersi, ba chiar prosperă şi îşi vede de drum.
Numai priveşte la cei cu „foncţii” de conducere: majoritatea sunt fie foşti activişti în UTC-PCR-CC al PCR, fie foşti ofiţeri de Securitate, fie foşti cântăreţi şi lingăi prezidenţiali (unii din ei cu nume bine cunoscute), fie fii, nepoţi ai nomeklaturii comuniste dinainte şi din timpul Cârmaciului.
Sunt de acord că “uniţi am fi de neânvins” şi cu faptul că trebuie privite lucrurile pozitive şi nu bicolor..
DAR cu o singură condiţie: adevărul să fie rostit până la capăt.
Să fie recunoscute şi meritele lui Ceaşescu dar şi crimele sale.
Încă nu am văzut nici măcar un fost torţionar, un fost gardian , un fost turnător la Securitate, un fost lingău de Cârmaci, un fost ofiţer de Securitate – dintre cei care au făcut poliţie politică, un fost activist de partid (un “şalău” mare, nu un amărât de activist de judeţ)…UNUL SINGUR! care să fi cerut iertare poporului român pentru contribuţia sa la distrugerea României.
Toţi au data dovadă de laşitate şi nici unul nu şi-a asumat răspunderea.
Sub masca „fără violenţă” majoritatea lor şi a urmaşilor lor s-au cocoţat în funcţii grase (preşedinţi, senatori, deputaţi, miniştri, etc-etc.) ori au deschis afaceri prospere (cu ce bani la început ?… e altă întrebare). Au refăcut „caracatiţa” avariată puţin în 1989.
Au marginalizat cu viclenie şi cât au putut suferinţa şi barbaria la care românii au fost supuşi zeci de ani sub comunism.
Au marginalizat cu viclenie şi cât au putut eroii care au suferit, au murit în temniţele comuniste.
Întâi să vedem deopotrivă meritele şi neajunsurile , să privim fără ură adevărul aşa cum este el, apoi să gândim ce am putea face împreună.
Nu putem să ascundem gunoiul sub preş şi după aceea tot pe acel preş să cântăm Hora Unirii. Nu merge.
28 Anonim // Feb 17, 2010 at 12:09 am
@Tamburus:
Considerindu-l tradator pe Titulescu, ignorati apararea de catre acesta a drepturilor noastre in Transilvania, atunci cind, la fel ca si astazi, propaganda maghiara era foarte virulenta.
Il considerati tradator pentru tratativele duse cu URSS, ignorind ca acestea erau purtate cu acordul guvernului. Nu binevoiti insa a indica si o alternativa viabila, atunci cind insasi Franta si Marea Britanie se apropiasera de URSS, cerind aceasta si protejatilor lor. Probabil ca, refuzind sa se alinieze acestei politici (din motive reale din punctul de vedere romanesc!), Romania ar fi avut soarta din decembrie 1989. Evident, intr-un context asa tulbure, se cerea o mare flexibilitate si unitate nationala. Daca Titulescu a fost un diplomat prin vocatie, unitatea nu a existat deloc.
Intrarea sub protectia germana, pe care dumneavoastra ati evocat-o in repetate rinduri, nu o consider valabila din motive pe care le voi expune cu alta ocazie, daca veti persista in aceasta idee. Cunosc ofertele facute de Germania nazista dar presupun ca si dumneavoastra cunoasteti ca insusi Horia Sima intelesese ca puterile fasciste se indreptau spre un imperialism nu aducator de bune.
Va garantez ca am vazut scris cele afirmate anterior despre demiterea lui Titulescu. Nu va pot spune cu precizie unde si cind pentru ca nu am biblioteca la indemina. Este foarte posibil sa fie pe net. Oricum, in urma mesajului dumneavoastra, am cautat in van sursa in cauza.
Referitor la Ceausescu, cu siguranta in decembrie 1989 ar fi fost linsat de popor. Apelul sau de a fi judecat de un tribunal popular demonstreaza cit era de rupt de realitate. Sentimentele multimii s-au schimbat cind s-a vazut ca s-a sarit din lac in put.
Nu se vede din cele scrise anterior ca dati dreptate celui ce o merita.
Leave a Comment