Un scandal a izbucnit in Anglia dupa ce unei eleve i s-a interzis sa poarte un crucifix la scoala; o scoala la care elevii de religie sikh pot veni cu pumnale rituale.
SAM MORRIS, o eleva in virsta de 16 ani a fost trimisa acasa de la scoala comunala Sinfin din Derby, dupa ce a refuzat sa-si dea jos cruciulita de aur de pe lantisorul de la git, relateaza Sky News.
I s-a spus ca portul unui crucifix nu este obligatoriu pentru crestini, asa ca lantisorul cu cruciulita incalca regulamentul vestimentar al scolii [care interzice portul accesorilor vizibile - n.AM.]. Altor elevi de la aceeasi scoala li se permite insa sa poarte pumnale [denumite kirpan, simboluri ale credintei in religia sikh, al caror port este obligatoriu - n. AM.] si bratari de metal (kara), considerate simboluri religioase, arata Daily Express. Sam Morris a pierdut doua zile de scoala pina cind mama ei, Debra Saunders i-a permis sa se intoarca la scoala fara lantisorul cu crucifix.
Ann Widdecombe, deputat crestin si conservator, a declarat ca un crucifix nu intra la categoria podoabelor vestimentare. “Sa persecuti o fata in acest fel pentru convingerile ei religioase, oricare ar fi acestea, e inacceptabil”, a spus ea.
Sam, care purta de trei ani acest crucifix, a declarat pentru Sky News ca obiectul nu era un “accesoriu de moda”, si ca se simte “goala fara el”.
Directorul adjunct al scolii Sinfin, Howard Jones a declarat: “Majoritatea elevilor inteleg ca pentru sikhi, portul unei bratari metalice este o parte obligatorie a religiei lor. Crestinismul nu le cere credinciosilor sa poarte anumite simboluri”.
Consiliul local Derby a declarat ca interdictia este conforma cu legea, dar si-a exprimat indoieli ca aceasta ar fi “de dorit”.






















21 responses so far ↓
1 miller // Dec 14, 2005 at 10:58 am
Sa hotarasca si biserica portul obligatoriu al cruciulitelor. Simplu, nu?
2 Cruciada // Dec 14, 2005 at 12:17 pm
englezii cam merita ce li se intampla. de fapt majoritatea tinerilor occidentali au ajuns niste blegi (imi pare rau dar asta sunt)… nu mai au vlaga si orice emigrant isi poate bate joc de ei… si-au facut-o cu mana lor si nu le plang de mila.
3 xyzastan // Dec 14, 2005 at 1:02 pm
cred ca sa exagerat cu aceasta problema oricum am privi lucrurile crestinii sunt cei care orienteaza mersul lumii .
4 waldemar // Dec 14, 2005 at 2:08 pm
bine ca in chaturile pornografice toate curvele europa din africa-de-sud si din america latina poarta cruciulita. si inca mare de tot ca sa vada toti arabii ce fac scurta la mina cu frecusul ce curve are lumea crestina.
pai cum sa nu vina in valuri si sa-si lase nevestele acasa 3-4 ani, daca aici fofirlica se gaseste berechet ? si la un pret derizoriu in comparatie cu cit costa o poponeata de muierusca la ei in mahomedania cind o cumpara de la socrii “spendabili” :-(
http://...
in aceste conditii “crestinesti” trag negroteii si arabii spre europa ca musca la rahat.
5 Agatha // Dec 14, 2005 at 3:04 pm
cruciada: de fapt majoritatea tinerilor occidentali au ajuns niste blegi (imi pare rau dar asta sunt)… nu mai au vlaga si orice emigrant isi poate bate joc de ei… si-au facut-o cu mana lor si nu le plang de mila.
Ia priveste mai adanc. De ce au ajuns tinerii occidentali niste blegi si de ce tinerii din Europa de Est inca riposteaza, sint rasisti, xenofobi si nationalisti?
Tinerii occidentali sint spalati pe creier sistematic, inca de la gradinita. Li se repeta zilnic ca trebuie sa fie toleranti cu negrii, arabii, tiganii, imigrantii, ca sint egali, ca trebuie sa-i ajute, sa-i tolereze (adica sa suporte chiar daca nu le place). S-a ajuns sa-i fie frica unui alb sa-l plezneasca pe-un cioroi daca ii zice o magarie prietenei lui, fiindca politistul care ar veni la fata locului, si cetatenii martori, ar spune ca tanarul este rasist. In scolile din tarile UE acesti arabi, sud-americani, negri, nascuti aici, cetateni francezi, etc., isi bat joc cum vor fiindca elevului alb ii este frica de consecinte daca riposteaza. El va fi exmatriculat din scoala, nu cioroiul. Singurii care le mai dau cate una acestor baieti de culoare, sint skinii, dar astia sint repudiati de societate, sint “nazisti”, sint condamnati. Mass-media e pe faza, si intr-o cearta/bataie intre skini si arabi, de vina sint skinii, imediat se scrie o pagina sau se pune reportajul la tv. Au dus o asemenea politica diabolica, “democratica”, multiculturala si multirasiala, de vreo 50 de ani, incat e prea tarziu. Cei de culoare au mai multe drepturi decat albii.
Noile generatii de nemti se simt vinovati de holocaust si sint dusi elevii sa viziteze casa muzeu a Anei Frank. Am vazut o nemtoiaca de vreo 35 ani la tv care spunea ca a fost in vizita la Ierusalim si-i era rusine sa-i priveasca pe evrei in ochi, simtea nevoia sa le ceara iertare pentru ceea ce a facut poporul ei cu evreii!!!!
Tinerii occidentali, democrati, sint politiceste corecti, la fel ca parintii lor. Este o mare rusine sa fii rasist. Lasa sa te scuipe negru’ sau marocanu’, sa-ti smulga geanta sau sa-ti taie gatul, e o exceptie, ei nu sint toti asa, de vina este societatea capitalista care-i impinge catre delincventa.
Priviti putin cum stau lucrurile in SUA…Nu trebuie ofensati evreii. Se poate spune Happy Hanukkah, dar nu Marry Christmas…Dar acolo e de inteles, SUA sint conduse de sionisti.
Crucea ofenseaza musulmanii si evreii, crucifixul de pe perete din scoli deasemeni.
Ei isi pot permite sa ceara “drepturi” culturale/traditionale/religioase ca doar sint minoritati, si minoritatile sint “discriminate”.
Acum ramane de vazut daca un indian isi atarna o zvastica - simbol de noroc la multe popoare asiatice, il au pe masini si deasupra usii -, ce spun profesorii englezi, francezi, germani sau americani. Daca ii permit unui sikh sa poarte kirpanu’, atunci trebuie acceptate simbolurile tuturor, si zvastica, si crucea, si burka, si ciocanul lui Thor. ca doar e democratie si libertate.
6 waldemar // Dec 14, 2005 at 3:44 pm
lasa nene linkul lui “camcrush” sa vada si rasa noastra ce le fac fetitele cu cruciulita la git. duminica la biserica si apoi se incuie in camera si “se joaca cu papusile” :-)
sintem de risul lumii cu curvele acestea care isi atirna crucea de git cind isi introduc in deschizaturi tot felul de obiecte in vazul internetului. romancele nu puteau lipsi nici ele la asa bairam. toata lumea isi protejeaza religia doar noi crestinii o scoatem la licitatie de parca ar fi marfa de tocmeala. ne-am democratizat.
7 waldemar // Dec 14, 2005 at 3:53 pm
“problema oricum am privi lucrurile crestinii sunt cei care orienteaza mersul lumii”
asa le spune evreilor mai nou, crestini?
8 Arbait // Dec 14, 2005 at 7:21 pm
Nu ma ingrijoreaza chestia, chiar daca ne apropiem si noi de integrare. Va fi cam ciudat sa vad afro-europeani, sau cum o fi corect de spus, sa isi permite “chestii” intr-o scoala romaneasca. Pai nu venim de acasa si facem ordine, ce credeti? Aaa, peste vreo 50 ani, cine stie?
Oare la asta se referea prez Bush cind spunea ca are incredere in tarile din Europa de est?
9 toni // Dec 14, 2005 at 8:38 pm
Observ ca etapa I de lupta anti-crestina s-a cam epuizat . S-a facut multiculturalism ( dar numai cu populatii necrestine ) , s-au dat drepturi la homosexuali cu paradele de rigoare , s-a umplut market-ul de reviste XXX , internetul la fe, etc.
Acum se trece la etapa a II , crestinii sunt sicanati pe fata . Ca la bombardamentele chirurgicale se inceraca sicanarea exclusiva a crestinilor . Ceilalti sunt protejati sub diferite pretexte penibile ca cel pe care-l vedem in articol . S-a ajuns la concluzia ca pentru toti ceilalti simbolurile lor religioase sunt obligatorii numai pentru crestini sfnata cruce nu e obligatorie si deci poate fi interzisa fara probleme .
10 sase // Dec 15, 2005 at 12:33 am
nu era in Anglia ci in Engand si nu era fetita ci coxinel iar cruciulita nu era cruciulita ci bobita,si nu i s-a luat ci i s-a dat ….dar asta nu are importanta orcum evreii sant de vina, ca nu au cruciulite mai multe de vanzare
11 Tamburus // Dec 15, 2005 at 1:12 am
Cruciada: Ai perfecta dreptate…
Xyzastan: esti gresit…
Waldemar: pentru batjocorirea simbolului crestin…
Daca mai este ceva barbatesc in romani, ar trebui sa se trezeasca inainte de a ni se interzice dea ne masi face semnul crucii si a ne mai spune rugaciunea!. Politicienii Europeni sunt complect luciferizati si, se prea poate ca o rezistenta crestineasca sa fie intampinata cu mitraliere, fara ca restul Europei sa faca un mic protest, avand aceleasi ideii, fiecare pentru tara lor…
DESTEAPTA-TE ROMANE
12 waldemar // Dec 15, 2005 at 2:58 am
sase dumneata citesti de la dreapta la stinga articolele? sau dai si lupti din inertie. nu te supara dar e cam dificil de inteles interventia ta din December 15th, 2005 at 12:33 am
13 Mihai // Dec 15, 2005 at 3:19 am
sase?! Poate explici diferenta intre Anglia si England?!
14 anev2 // Dec 15, 2005 at 2:29 pm
nu ma mai uit sus sa vad dar avea dreptate acel cineva.sa ne mai uitam si in curtea nostra sa nu riscam sa ajungem la fel(nu ca ar fi prea greu).Si mai intreb:tinerii occidentali sunt “blegi”, dar cati tineri romani ati vazut in ultimul timp aparandu-si credinta.eu nu am vazut prea multi,poate nu umblu pe unde trebuie.
asa ca hai sa vedem barna
15 negel // Dec 15, 2005 at 4:12 pm
De acord cu anev2. Cei de acasa ii numeri pe degete prin biserici iar cei plecati afara, la studii, la munca, se dezbraca repede, si de credinta si de nationalitate, pentru ca acolo unde e bine ( oare?) acolo e patria ( un cuvant folosit tot mai rar). Vorbesc in cunostinta de cauza.
16 Petre // Dec 15, 2005 at 7:32 pm
Cei de acasa ii numeri pe degete prin biserici iar cei plecati afara, la studii, la munca, se dezbraca repede, si de credinta si de nationalitate, pentru ca acolo unde e bine ( oare?) acolo e patria ( un cuvant folosit tot mai rar). Vorbesc in cunostinta de cauza.
Nu stiu unde traiesti negel, dar realitatea este alta. Chiar si in ceea ce priveste credinta in tara. Statistic, peste 80% dintre romanii din tara se declara crestini practicanti. Dupa 89 toata lumea e cu Dumnezeu pe buze, chiar si crainica la tv si radio zice “cum o vrea Dumnezeu”, asa a vrut Dumnezeu”… De sarbatori sint bisericile pline. Multi tineri merg la biserica si se roaga.
In tarile occidentale, in SUA si Canada, majoritatea romanilor se intalnesc la biserici, majoritatea romanilor se declara credinciosi. Ubi Bene Ibi Patria este in general pentru cei care reneaga tara in care s-au nascut, care injura romanii si Romania ori de cate ori au prilejul, cei care denigreaza permanent romanii, pe site-uri de Internet, care vad in Romania numai manele si tigani.
anev2, de cine sa-si apere tinerii romani credinta? Cine le-o interzice sau le-o pune in pericol? Acolo unde este credinta, acolo unde unu crede cu adevarat, si este convins de credinta lui, nimic si nimeni nu i-o poate lua, nu-l poate impiedica sa creada, influenta sa se lepede de credinta. A crede in Dumnezeu este ceva personal, intim, si nimeni, niciodata, nici comunistii, nu i-au putut impiedica sa creada pe cei care au dorit sa creada in Dumnezeu.
De ce simtiti mereu nevoia sa atacati, de ce, credinciosilor, pozati in victime?
17 negel // Dec 16, 2005 at 9:28 am
Domnule Petre, credinta nu se masoara in procente, in declaratii si-n bisericile pline de sarbatori. Daca veti merge in fiecare duminica (asa este normal ,cu exceptia unor pricini binecuvantate)veti constata ca afirmatia “Multi tineri merg la biserica si se roaga” nu are acoperire.
La biserica ,oamenii ies din timpul istoric si intra in timpul liturgic adica se intalnesc cu eternitatea. Biserica nu este loc de randez-vous. De intalnit oamenii se pot intalni, la restaurant, la stadion etc.
Aveti dreptate, credinta nu se fura. Furi ceva ce-ti place pentru a ti-l insusi. Dar daca nu-ti place, te irita , il detesti etc. la ce bun sa-l furi?
Mai bine il ignori, ii bati joc de el, il terfelesti, il murdaresti etc. Daca tot se declara 80% din romani crestini practicanti(!) nu credeti ca ar fi logic ca acestia sa apere credinta, cu armele credintei,de atacurile celor care o batjocoresc?
18 anev2 // Dec 19, 2005 at 1:14 pm
departe de mine gandul de a “poza ca victima”.ideea era ca trebuie sa fim attenti la noi inainte de ai critica si da sfaturi altora, sa invatam de in anglia si nu sa ne multumim a spune ca tinerii au ajuns blegi.
cat despre argumentele Dvs. ar fi multe de discutat dar nu cred ca de asta am intrat aici.
e ca si faza cu cei de la tv care cheama numele Domnului. daca imi aduc bine aminte “nu toti cei ce zic Doamne, Doamne se vor mantui”.din pacate si eu ma numar printre ei dar cu speranta ca nu voi mai tulbura pe nimeni cu mesajele scrise.
19 waldemar // Jan 2, 2006 at 8:17 pm
blestematii astia de khazari peste tot ne saboteaza :D
20 robert // Oct 27, 2008 at 2:35 am
absolut accidental am ajuns aici…si ma mir, doamne cum ma mir.
pe scurt in franta s-a interzis purtarea de insemne religioase tocmai din cauza unor discutii asemanatoare cu aceasta. Chiar atat de repede ajungem la discriminari de genul arab, cioroi, evreu? aici am ajuns de la un subiect ca asta, cum este posibil? INSEMNELE RELIGIOASE NU AU CE CAUTA LA SCOALA, tocami pentru ca provoaca discriminari.
21 sharon // Oct 27, 2008 at 5:07 pm
@waldemar:
traducere(banc)
Intrebare la radio erevan?
-Adevarat ca tov Irusko a primit cadou o masina de la servici?
-Adevarat-dar nu era masina ci bicicleta si nu i s-a dat,i s-a furat…!!
Leave a Comment