Marius Mioc [articolele acestui autor]
Ziariştii mai vechi cunoşteau o zicală a profesiei: Faptul că un cīine a muşcat un om nu e ştire de presă, adevărata ştire este cīnd un om a muşcat un cīine. Primăvara aceasta ziarul “Evenimentul Zilei” a īncercat să infirme respectiva zicală, declanşīnd o campanie pe tema cīinilor vagabonzi despre care ne-am mai referit. S-au alăturat şi alte mijloace de informare īn masă, īncīt īntr-o vreme nu trecea zi să nu aflăm de cīte un caz de persoană muşcată de cīine.
Se pare īnsă că opinia publică s-a cam plictisit de acest gen de ştiri, īncīt redacţia a simţit nevoia unei diversificări. Sub titlul apocaliptic “Pisicile vagaboande invadează Capitala” “Evenimentul Zilei” din 7 iulie ne informează despre o nouă problemă importantă a cetăţenilor pe care birocraţii Statului Maximal trebuie s-o rezolve: pisicile.
Probleme grave sīnt dezvăluite īn articol: n-avem legislaţie, avem purici, locatarii n-au simţ civic şi hrănesc pisicile etc. De fapt, aceleaşi probleme le īntīlneam şi la articolele despre cīinii vagabonzi, parcă s-a reluat un articol din primăvară la care s-a īnlocuit cuvīntul “cīine” cu “pisică”.
Nu mă miră că Simona Panaitescu, directoarea Administraţiei pentru Supravegherea Animalelor, susţine īntrutotul demersul “Evenimentului Zilei” şi īnfierează atitudinea deputaţilor care īntīrzie schimbarea legilor conform sugestiilor “experţilor” A.S.A. Ca orice birocrat care se respectă, doamna Panaitescu vrea să realizeze o cīt mai mare creştere a bugetului instituţiei pe care o conduce. Are balta peşte, au contribuabilii bani, iar motive de cheltuit banii contribuabililor, dacă nu le avem, le născocim, că doar de aia primim leafă de la Stat.
Aşteptăm cu interes campaniile anti-porumbei şi anti-vrăbii. Păsările astea fac murdărie, aduc gripă aviară, lasă găinaţ pe proprietăţi particulare. Temă pentru ziarişti: cazul dramatic al profesoarei a cărei haină nouă a fost murdărită cu găinaţ; vom da īn judecată Primăria pentru daune materiale şi morale! Ce fac funcţionarii din Primărie pentru care plătim impozite? Dorm īn loc să ia măsuri contra porumbeilor?
Deviza “Evenimentului Zilei” pare să fie: Să exterminăm tot ce e viu īn oraşe! Orice vietate are microbi, deci poate aduce boli. Omul civilizat trebuie să trăiască īnconjurat numai de plastic, ciment şi metal.
Va mai rămīne atunci o singură problemă de rezolvat: oamenii, care la rīndul lor sīnt purtători de microbi. Majoritatea bolilor umane sīnt datorate unor microbi preluaţi de la alţi oameni, mai dese sīnt cazurile de copii care se molipsesc mergīnd la grădiniţă şi jucīndu-se cu alţi copii decīt de copii care se īmbolnăvesc fiindcă s-au jucat cu animale. Nu-i nimic, vor găsi birocraţii soluţie şi la problema asta. O Administraţie pentru Supravegherea Oamenilor pare necesară.






















23 responses so far ↓
1 Radu // Jul 8, 2008 at 10:15 am
Articolul atinge esenta ideologiei care ne macina de 200 de ani. Tinta marxistilor (si al precursorilor sai “revolutionari” precum si al succesorilor sai “corecti politici”) nu este numai crestinismul si traditiile Europei. De fapt indivizii astia incearca pur si simplu sa extermine viata omeneasca. Nu istoria Romaniei (si a Europei) ii deranjeaza ci existenta noastra fizica. Un exemplu diferit de cel din articol este ecologismul, de sorginte marxista. In esenta el afirma ca viata omeneasca este daunatoare planetei. In consecinta, trebuie redus numarul de copii (in Europa, oamenii nu mai au copii si datorita ecologismului).
2 Laocoon // Jul 8, 2008 at 10:40 am
Chiar exista o problema in oras cu ciorile! (ma refer la pasari) Dar mai mult ca sigur, nu o sa aiba nimeni curajul sa spuna asta in mod deschis, pentru a nu fi acuzat de “rasism”! ;)
3 Karma // Jul 8, 2008 at 11:20 am
Bucurestiul este murdar (cu exceptia zonei ultracentrale, cartiere rezidentiale). Cainii vagabonzi sint o problema. In anumite cartiere murdare, si cu oameni necivilizati, se arunca pungile cu gunoi pe fereastra in strada. Pe acolo pe unde trec in weekend romanii ramana gramezi de gunoaie. Simtul civic lipseste cu desavarsire. Bucurestiul este cel mai poluat oras din Europa. Trebuie sa mai curga multa apa pe Dunare pana cand Bucurestiul va fi la nivelul oraselor Praga, Budapesta sau Varsovia.
Domnilor, aceasta repetare la nesfarsit, ca occidentul/Europa vrea sa distruga crestinismul, natia romana, va ajunge de anecdocta fiindca incepe sa semene cu propaganda ceausista anticapitalista. Si cu cat li se spunea romanilor cat de rau e in occident, cu atat mai multi fugeau cum puteau din raiul romanesc. Probabil Romania nu avea ce cauta in UE, probabil romanii au nevoie in permanenta de un “tatuc”, de o māna de fier.
4 TITI // Jul 8, 2008 at 11:36 am
Cainele este cel mai bun prieten al omului .
Deci cainele este crescut pentru utilitate : paza, ornament, urmarire sau cercetarea urmelor, etc. Cainele este “al omului” ! E şi prieten !
De aici concluzia : nu serveste omului ??
Sa fie exterminat !
5 G.B. // Jul 8, 2008 at 5:03 pm
Sunt destule cazurile de oameni muscati de caini vagabonzi, fara a fi nimeni acuzat ca raspandeste stiri “apocaliptice”. Majoritatea victimelor sunt copiii si batranii, care nu se pot apara!
Deci daca dlui. Mioc ii plac cainii vagabonzi atat de mult, ii propun sa ii ia acasa si sa ii tina acolo. Mie mi se rupe sufletul cand vad copii muscati de fata in plina strada de cainii vagabonzi. Apoi ma enervez la culme cand ii aud pe “prietenii” animalelor care ii apara si, culmea, ar si sustine ca oamenii muscati sunt de vina!
De cand punem mai presus viata unui caine inaintea vietii unui om? Crestinismul nu se aplica aici?
Degeaba transformati “drama” cainelui vagabond intr-un bigbrother-iana, cu paralela la leninism, stat totalitar etc. Sa avem un pic de bun simt, nu are nicio legatura. Cainii vagabonzi nu au ce cauta in nici un oras civilizat!
6 G.B. // Jul 8, 2008 at 5:05 pm
Iar bucurestenii au prostul obicei de a se plange de orasul in care locuiesc, dar nu dau semne ca si-ar schimba naravul dambovitean si mahalagesc …
7 Anonim // Jul 8, 2008 at 8:16 pm
Am fost in citeva orase occidentale si de citva timp locuiesc in unul din ele.
In nici unul, nu am vazut ciine sau pisica fara stapin.
8 MT // Jul 8, 2008 at 11:29 pm
Anonim, ce daca in cele cateva orase occidentale in care ai fost nu sunt caini sau pisici fara stapan?
Si eu am fost in Londra si am vazut foarte multe vulpi fara stapan! Ei si?
Daca ai creier, poate incerci sa emani si o opinie rationala, nu numai sa ne indemni sa-i copiem pe altii numai pentru ca sunt “occidentali”.
9 Marius // Jul 9, 2008 at 10:10 am
Karma, eu am mai publicat pe altermedia articole eurosceptice (pe care eşti liberă să le comentezi), dar articolul ăsta nu face nici o referire la UE, doar la un ziar romānesc şi la o birocrată romāncă (Simona Panaitescu). Comentariul tău ironic despre repetarea la nesfīrşit a ideii că “occidentul/Europa vrea să distrugă naţia romānă” n-are nici o legătură cu articolul acesta.
Mentalitatea birocratică n-are frontiere. După cum zicea Ronald Reagan, statul va găsi motive de cheltuit pentru indiferent cīt de mulţi bani va izbuti să facă rost. Dacă ideea de a controla cīinii vagabonzi mai are o justificare īn cazurile de oameni muşcaţi, a declara şi pisicile o problemă mi se pare (mie, cel puţin) absurd.
10 Miriam // Jul 9, 2008 at 2:55 pm
Ieri am intrat intr-o scara de bloc unde trebuie sa platesc lunar asociatia. De fiecare data intru insotita de administrator la inceputul programului, pentru ca pe scara sint aciuati citiva ciini vagabonzi, care sint agresivi cu toti cei care intra acolo, in afara de locatarii care ii hranesc. Tot ei iau invatat sa sara la necunoscuti.
Scara blocului este plina de urina si fecale de ciine, unele vechi si uscate, pentru ca se face curatenie la 2 saptamini.
In fapt, locatarii care tin acolo ciinii au un conflict cu administratorul si vor sa il alunge de acolo, santajind cu agresivitatea ciinilor respectivi pe toti vecinii si cunoscutii care indraznesc sa intre in aceea scara. Mai mult ciinii sint lasati sa circule si prin fata blocului si daca treci cumva prin fata scarii respective te pot trezi inconjurat de haita care sare la tine.
Locatarii care ii hranesc se uita pe fereastra si se distreaza in loc sa ii potoleasca. Uneori nu poti iesi dimineata din scara unde locuiesti sa pleci la serviciu pentru ca haita circula si blocheaza iesirea din alte scari de bloc.
Am facut pina acum mai multe reclamatii la hingheri, au fost luati de 4 ori si tot de atitea lasati sa se intoarca pentru ca nu este voie sa fie eutanasiati.
Administratorul s-a interesat si a aflat ca nu este vorba decit de o “afacere” gen program finantat extern, in care cei care tin partea ciinilor primesc bani pentru asta.
Probabil ca de asta mor copiii in Romania sfisiati de ciini, pentru ca asociatiile de protectie a ciinilor sa cistige cit mai multi bani.
11 Miriam // Jul 9, 2008 at 3:14 pm
Problema cu pisicile este ca tot copiii nesupraveghiati se joaca cu ele. Ei sint cei mai expusi si cei mai vulnerabili.
Bine ar fi ca toate animalele astea sa aiba un stapin si sa raspunda cineva pentru “faptele” lor, asa cum inteleg ca se intimpla in alte tari, unde legislatia este deja pusa la punct.
12 Karma // Jul 9, 2008 at 4:10 pm
In alte tari exista locuri, “azile” pentru caini si pisici abandonati. Sint ingrijiti, hraniti, fiecare in cusca lui, si cetatenii sint invitati sa viziteze centrul daca doreste sa ia un animal de companie. Probabil si in Romania se primesc bani de la UE pentru asemenea centre, dar banii, ca si in alte domenii, intra in buzunarele unor hoti care apoi arunca cativa banuti unor locatari de bloc ca cei mentionati, niste oameni idioti, inconstienti, pentru a hrani cainii vagabonzi. Ce om poate sta cu rahatul de caine in fata usii? Numai un imputit care probabil si la el in casa este mizerie si imputiciune.
13 Anonim // Jul 9, 2008 at 8:52 pm
@MT:
Nu am indemnat pe nimeni sa copie pe nimeni, ci doar am dat un exemplu de civilizatie.
Unde s-au vazut vulpi in Londra, la zoo poate?
Cu sau fara creier, hai ca m-ai facut curios…
14 MT // Jul 9, 2008 at 10:04 pm
Miriam, copiii nesupravegheati sunt foarte predispusi sa traverseze strada neatent. Interzicem masinile sau supraveghem copiii?
Anonim, ai vrut cumva sa zici: “Uite cum este intr-un oras occidental, dar asta nu inseamna ca vreau sa spun ca este un exemplu bun de urmat”? Inca nu ai dovedit ca creierul tau judeca, ci doar ca elibereaza endomorfina la ceea ce este “occidental”.
Acum ai scos din joben cuvantul “civilizatie”.
Sunt corect in presupunerea mea ca “civilizatie” are conotaie de exemplu pozitiv, bine de urmat, si este folosit in contradictie cu “lipsa de civilizatie”?
Poti sa explici de ce asociezi notiunea de civilizatie cu lipsa pisicilor de pe strada? Consideri o dovada de “civilizatie” activitatea politica cu scopul de scadere a consimtamantului sexual la 12 ani?
Iti recomand sa mergi in cartierele marginase din Lodra. Sunt fff multe vulpi, in special in lungul metroului suprateran din S, care se hranesc cu gunoaie. Face parte Londra din “civilizatie”?
15 MT // Jul 9, 2008 at 10:06 pm
rectific: conotatie…, bun de urmat..
16 Miriam // Jul 9, 2008 at 11:15 pm
MT - asta devine deja subiect electoral.
Cum de nu m-am prins de la inceput!
Da, neoficial sintem in campanie electorala si tot felul de indivizi lipsiti de scrupule pun pe tapet tot felul de subiecte deochiate, cu care sa atraga atentia electoratului idiot, care “pune botul” la unele “probleme” ale societatii, cum ar fi de exemplu legalizarea marihuanei si a prostitutiei, care a devenit deja traditie in fiecare campanie, amprentarea tiganilor hoti din Italia, proveniti sau nu din Romania, legalizarea operatiilor gratuite de implant se silicoane etc.
Incredibil, dar adevarat, candidatii gasesc tot felul de subiecte care de care mai “interesante”. Probabil ca niste fitze au nevoie de implant de silicoane si legea va fi abrogata dupa ce se vor opera, si una peste alta romanii or sa aiba impresia ca vor “intra” mai usor in Europa daca vor vota pentru Parlamentul Romaniei si pe presedintii asociatiilor de protectie a pisicilor vagaboande din cele 41 de judete de pe harta tarii, plus Sectorul agricol Ilfov, plus cele 6 sectoare ale Bucurestiului.
Karma - stiu ca aceste persoane stau cu ciinii la masa si chiar maninca din aceeasi farfurie.
Problema este ca nu mai stim cui sa ne adresam: politiei comunitare, celor de la protectia mediului, celor de la politia sanitara? Nu mai stim cu cine sa vorbim sa rezolvam problema.
17 MT // Jul 9, 2008 at 11:51 pm
Miriam, abtine-te de la etichetari si spune-ne care crezi tu ca sunt tarile acelea minunate, ” unde legislatia este deja pusa la punct”?
Sincer, eu cred ca e un lucru bun ca politia comunitara, protectia mediului sau politia sanitara nu sunt interesate ca cineva mananca cu cainii din aceeasi farfurie.
Mai bine reclama la asociatiile de protectie a animalelor faptul ca unii oameni abuzeaza de puterea lor de persuasiune cu scopul de a manca din farfuria cainelui!
18 Karma // Jul 10, 2008 at 8:35 am
Daca cineva manaca din farfurie cu cainele, pisica sau sobolanul lui, nu intereseaza pe nimeni ce face in spatele usii, asa cum nu interseaza si nu deranjeaza ce face cineva in intimitatea casei sale decat daca deranjeaza comunitatea. Dar cad cainii si pisicile vagaboande, sau nu, isi lasa rahatul si urina peste tot, cand homosexualii si transexualii, sau orice individ chiar heterosexual, se manifesta in public in chiloti, gol si gesturi obscene si deranjeaza oameni,i atunci acei oameni au dreptul sa protesteze.
@tarile acelea minunate, unde legislatia este deja pusa la punct?
Nu inteleg de ce iubirea de tara si neam trebuie sa se manifeste prin inchis ochii la mizeriile si defectele noastre si sa-i criticam pe celorlalti tot timpul pentru a ne amagi ca la noi nu-i chiar asa de rau. N-o fi legiuslatia pusa la punct nicaieri in tarile civilizate (si totdeauna vorbim de lumea intaia) dar exista norme care sint respectate si in tarile acestea exista respectul si grija pentru om. In Romania inca este haos si oamenii fac la nivelul de jos ce fac cei de sus fiindca de fapt poporul are conducatorii pe care-i merita. Mda…am divagat de la rahatul de caine din scara blocului, dar metaforic vorbin e mult “rahat” peste tot.
19 MT // Jul 10, 2008 at 3:20 pm
De ce esti convinsa ca “e mult rahat peste tot”? Eu cunosc locuri unde nu este “rahat” deloc, tot metaforic vorbind. Si nu este rahat tocmai pentru nu am permis apropierea celor manjiti de rahat. Simplu, nu?
20 Anonim // Jul 10, 2008 at 8:18 pm
@MT:
Dupa cum poti remarca, nu ma caracterizeaza nici logoreea si nici limbajul trivial.
Daca te pretinzi civilizat, exprima-te ca atare.
Ar fi si o proba a inteligentei de care tot faci caz.
Vulpile din Londra cumva haladuie pe strada in plin centru precum maidanezii din orasele noastre?
Nu am auzit niciodata de aceste vulpi si nu te contrazic.
Comparatia cu maidanezii nostri nu se sustine.
Animalele salbatice care intrud in orase in cautarea mincarii nu sint o noutate.
Acestora nu li se ofera de mincare, nu stau prin tufe sau prin scarile blocurilor si nu li se pune zgarda, ci sint indepartate pe cit posibil cu mijloace nonviolente.
Pacat ca maidanezii nostri nu au valoare economica, pentru ca atunci problema s-ar rezolva de la sine…
21 MT // Jul 11, 2008 at 2:31 am
Deh, a trebuit sa vorbesc putin in limbajul Karmei, ca sa inteleaga.
Da, vulpile din Lodra haladuie pe strada, noaptea. Nu chiar in Trafalgar Sq, ci in cartierele unde locuiesc oameni. Cand mi-am exprimat mirarea fata de romanii care locuiau acolo, mi-au spus ca au trecut si ei prin etapa asta la inceput, dar acum s-au obisnuit, ca toti ceilalti locuitori. Daca “londonezii” accepta jivine in preajma, care mananca din gunoaie si imprastie boli, ii consideri civilizati sau nu?
Indiferent de raspunsul tau, modul in care ne construim societatea trebuie sa corespunda matricei noastre culturale si nu trebuie sa ne temem ca cineva ne-ar desconsidera pentru eventualele diferente fata de un standard arbitrar, etichetandu-ne desconsiderator drept “necivilizati”.
Tu ai ajuns intr-o societate “rece”, fara suflet, si momentan te simti bine, dar ce ne pasa noua, celor de aici?
Conteaza ce credem noi, cei de aici, despre caini si pisici, pentru ca noi traim in proximitatea lor, si poti sa fii convins ca multi dintre noi am avut ocazia sa calatorim si sa cunoastem cum e prin alte parti.
Si tocmai de aceea dorim sa fim rationali si sa luam masuri de preventie proportional cu gradul de pericol: la caini mai mult, la ciori si mai mult, la pisici mai putin, la berze si la randunele de loc!
22 Marius // Jul 11, 2008 at 1:12 pm
Miriam, nu doar copiii nesupravegheaţi se joacă cu pisicile. Copilul meu, chiar şi cīnd e supravegheat de mine, se īntīmplă să se joace cu pisicile şi nu văd nimic rău īn asta.
Locuiesc la bloc şi n-am nici un chef să ţin pisică sau alt animal īn casă. Situaţia actuală, cīnd se găsesc pisici pe līngă bloc a căror īntreţinere nu mă costă nimic (foarte rar le-am dus de mīncare) şi n-am probleme să fac curăţenie după ele, e perfectă pentru mine.
Cred că sīnt unele lucruri de care oamenii trebuie să beneficieze GRATIS, cum ar fi: aerul, lumina soarelui, pisica de līngă bloc sau apa rīurilor şi lacurilor pentru scăldat (fără pretenţie ca cineva să organizeze serviciu de salvamar).
23 joly // Jul 14, 2008 at 11:06 am
cind spuneti ca comunistii au si au avut aceasta initiativa de a elimina viata, ciinilor, porumbeilor , vrabiilor, spuneti idiotii…
in franta , germania, si toate tarile din nordul europei, edilii oraselor si ai comunelor fac acelasi lucru fara sa fie cit de putin comunisti….
@anonimule, sa civilizezi natura am vazut ce da…. sfirsitul planetei…
DEZCIVILIZATI-va VOI ca sa ne fie bine la toti si si planetei….
voi cei ce va numiti CIVILIZATI, sinteti tot opinci, dar le-a-ti uitat numele….
Leave a Comment