Incepand de astazi, AlterMedia va pune la dispozitie un nou instrument de interactivitate. Va puteti spune opiniile si observatiile la materialele publicate prin intermediul comentariilor.
Pentru a putea posta un comentariu trebuie in prealabil sa va inregistrati (register) folosind o adresa de email valida. Dupa inregistrare veti primi prin email o parola pe care o puteti schimba ulterior.
La finalul articolului se poate accesa sectiunea de comentarii, unde sunteti invitati sa lasati opinia voastra, bineinteles cu conditia sa fiti logat.
Pentru evitarea abuzurilor si a spam-ului, stadiul initial al comentariilor este “moderat” ele urmand sa fie aprobate de unul din membrii colectivului nostru. De asemenea, adresa IP de la care se face postarea este retinuta in baza noastra de date.
Din motive obiective, va rugam sa postati comentarii doar la articole ulterioare de azi 15.07.2005.
Va asteptam!






















13 responses so far ↓
1 fkcrman // Jul 15, 2005 at 4:54 pm
Grozav :) functioneaza
2 cricri // Jul 15, 2005 at 7:07 pm
De când aşteptam să î-mi spun părerea pe ro.altermedia.info …
3 LeChuck // Jul 15, 2005 at 9:06 pm
Sa speram ca e un inceput bun si ca nu va degenera prea curand in dialoguri cretine si in manifestari abuzive ale unor moderatori dictatoriali.
4 epimeteu // Jul 17, 2005 at 2:44 am
Nu sunt de acord cu partea cu “retinutul IP-ului”. Daca tot spuneti ca veti citi orice mesaj - si la urma urmei nu aveti prea multe - cred ca puteti cenzura “lucrurile neconvenabile”. Prin urmare, mi se pare firesc sa va asumati intreaga raspundere asupra textelor care apar. Libertatea inseamna si risc: Daca te injura cineva la un telefon, asta e, ii inchizi in nas si atat - nu te transformi in Politie sa ii iei urma. Daca nu va place mesajul meu, nu-l puneti pe site!
Dar va rog, nu-mi urmariti IP-ul!
5 altermedia_ro // Jul 17, 2005 at 9:34 am
Nu e vorba sa fim noi “politia internetului” si in nici un caz nu trebuie sa va temeti ca ne vom transforma in “ochiul si timpanul” :-).
Retinerea IP-ului se face automat, asa fiind conceput programul. Este foarte utila in cazul spamm-erilor, cand blocarea adresei respective impiedica mesajele lor sa mai ajunga la noi.
Pe de alta parte, suntem de acord ca libertatea presupune si o doza de risc, dar mai presupune ceva: responsabilitate. Am luat cateva masuri de precautie (inregistrare, adresa email valida, IP retinut) intrucat dorim ca AlterMedia sa ramana un centru de opinie serios si credibil, fara sa se transforme in spalatorie publica pentru toti idiotii de pe internet.
AM
6 LeChuck // Jul 17, 2005 at 12:49 pm
Si ca sa nu mai vorbim ca daca vrea cineva cu adevarat sa dea de tine iti gaseste ip-ul cu traceroute, afla de la ISP unde stai, si vin baietii cu sabiile ninja sa te taie in feliute subtiri garnisite cu salata.
7 epimeteu // Jul 18, 2005 at 9:01 pm
Bine, sunt de acord ca nu trebuie sa publicati injuraturi sau prostii, dar problema ridicata de mine este alta: in cazul unei actiuni legale, cine este responsabil - cel care lasa mesajul (ip …), sau cel care il publica (colectivul AM)? Dat fiind faptul ca dumneavoastra cititi inainte aceste mesaje, normal mi se pare sa va asumati (in parte) responsabilitatea publicarii (adica daca va scrie cineva niste tampenii si le publicati nu e corect sa dati vina pe acea persoana).
Caci sa fim seriosi, acum: in Romania, ca si in orice tara “democratica” exista delictul de opinie. Sunt legi care condamna foarte aspru (mai ales dpdv financiar) calomnia si altele prin care poti fi bagat la puscarie (uneori, pentru pretexte extrem de subtiri): daca “discriminezi”, daca scrii lucruri ce sunt interpretate drept “antisemite”, “fasciste”, “rasiste”, “extremiste”, “xenofobe”, “homofobe”, “sexiste”, “negationiste” etc. Poate nu am ajuns la nebunia din SUA , dar ne indreptam sigur intr-acolo. Daca de exemplu as da citate din cartea lui R.Garaudy, as putea fi condamnat la 2 ani de parnaie, pentru ca tipul pune la indoiala existenta camerelor de gazare (aducand argumente solide); la fel daca l-as lauda pe Antonescu (considerat criminal de razboi) etc. etc. Daca as injura religia crestina, sau as injura pur si simplu - “tovarasii” de la “bigbrother” nu ar zice absolut nimic! (poate chiar m-ar aplauda, in primul caz)
Asta este asadar problema pe care am ridicat-o. Nu sunt paranoia, incerc sa-mi justific lucrurile pe care le spus - dar uneori as putea trece “linia” dintre ceea ce e permis sa spui si ceea ce nu e permis. Si fiti fara grija (dealtfel stiti aceste lucruri mult mai bine decat mine): exista o politiei a internetului care are grija sa caute orice referire ‘neortodoxa’ la anumite subiecte ‘delicate’… (Apropo, ma indoiesc ca at avea curajul sa publicati vreun text despre cartea lui Garaudy “Miturile…” sau ceva care sa critice politica sionista, in general! Apropo, ce se mai aude despre “khazari” ?!)
Pt. leChuck: Mai “piratule fantoma” (iti spun asa din simpatie), nu mi-e teama ca vin baietii cu sabii ninja (ma rog, in Romania daca e sa vina sa te salte, vin mascatii… cu kalasnikoave), dar nici nu as vrea sa ma trezesc cu vreun proces pentru “calomnie” sau “discriminare” sau mai stiu eu ce… Nu uita: “Big Brother” e cu ochii pe tine! (Si oricum, e rau si daca “esti luat la ochi”… anything you say, can and it will be use against you…)
Parerea mea e ca traim intr-o MARE PUSCARIE: daca “ne purtam frumos” suntem lasati cu impresia de libertate… dar daca nu, latul se strange…
8 altermedia_ro // Jul 18, 2005 at 10:20 pm
Epimeteu, am mentionat si noi in politica editoriala, este si o problema de bun-simt (juridic): responsabilitatea pentru articole si comentarii revine exclusiv autorului.
Cum adica “daca scrie cineva niste tampenii si le publicati nu e corect sa dati vina pe acea persoana”? Adica ce, era in stare de transa cand le-a scris? Si ce ar trebui sa facem, sa raspundem noi pentru faptele altora?
Despre Garaudy:
http://ro.altermedia.info/index.php?p=924
Alte articole “neortodoxe”:
http://ro.altermedia.info/index.php?p=1460
http://ro.altermedia.info/index.php?p=1474
http://ro.altermedia.info/index.php?p=982
9 LeChuck // Jul 18, 2005 at 10:47 pm
tinand cont ca suntem cu nickname-uri, putem sa declaram ca scriem pamflete si ca defapt nu suntem noi cand le scriem:). Stai linistit ca nu te da nimeni in judecata ca ti-ai dat cu opinia, oricum noi suntem niste neica nimeni care ne ascundem cu nickname-uri pe net si “vorbim discutii”. Dar vaz ca suntem deja 3 persoane in aceasta discutie, prin urmare indeplinim numarul de persoane necesar pentru a fi calificatii ca grup conspirativ si subversiv, un grup bine antrenat care sapa cu linguritele de plastic la temelia noii ordini mondiale:)))
10 berceanu // Jul 20, 2005 at 2:33 am
Stiu ca legea considera ca responsabilitatea unui articol revine autorului. De acord, dar moral cred ca revine intr-o mica masura si celui care publica articolul respectiv (mai ales daca il citeste). Oricum, am discutat prea mult pe acest subiect. In principiu, aveti dreptate.
Probabil ca nu am “scotocit” prea mult prin arhiva “altermedia” si nu am gasit articolul despre Garaudy. Va felicit pt. curajul de a-l fi publicat!
Apropo, eu si “epimeteu” suntem una si aceiasi persoana: (dar dumneavoastra stiti deja asta, fiindca aveti adresa de mail)… din greseala mi-am facut mai multe “porecle”. Ca sa ies putin din anonimat: ma numesc “Mircea”. Berceanu este un idol de-al meu; iar Epimeteu inseamna “nesabuitul” - ceea ce ma caracterizeaza… :)
Pt. “pirat”: Cine stie… era o povestiara chinezeasca draguta: “Confucius se intalneste odata cu o batrana care slefuia un drug de fier si o intreaba: - Ce faci batranico? - Iaca, fac un ac de cusut! - Dintr-un rug de fier? - E, azi putin, maine putin…” (nu mai tin minte exact, dar cam asta era ideea)…
Va urez tuturor numai bine, si NOAPTE BUNA!
11 berceanu // Jul 24, 2005 at 1:50 am
Pentru AM: Nu v-a placut articolul meu despre khazari :((
12 altermedia_ro // Jul 24, 2005 at 10:16 pm
Dle Berceanu, spre rusinea noastra inca n-am apucat sa il citim. Lucram si noi pentru AM in timpul liber, care nu prea mai exista… Va rugam aveti inca putina rabdare :-)
13 berceanu // Jul 24, 2005 at 11:20 pm
Imi cer scuze pentru ultimul comentariu (cel cu ‘valorile…’)…desi dumneavoastra ati fost finuti si mi l-ati publicat. Va promit ca de acum in colo sa trimit doar mesaje concise si la subiect. :) Eu zic ca articolul privind ‘khazarii’ (sau cel putin tematica) este f.interesant: ideea generala este ca evreii din zilele noastre (askenazi) nu sunt de origine semita ci de origine khazara (turco-mongola)… Dupa cum v-am spus, e vorba de un rezumat al unei carti scrisa de Arthur Koestler… (Dar se pare ca am iar logoree, asa ca ma opresc mai bine) :)
Leave a Comment