AlterMedia România
AlterMedia România: “Cei care au privilegiul de a sti, au datoria de a actiona” (A. Einstein)
alianta familiilor din romania

TRAG CLOPOTELE PENTRU SALVAREA CATEDRALEI SFANTUL IOSIF

May 25th, 2006 · Comentati (15 Comentarii)

Email This Post Print This Post

Toate bisericile romano-catolice si greco-catolice din tara vor suna azi, la orele 20.00, in semn de protest fata de “Afacerea Cathedral Plaza”

proiect.jpgMII DE CREDINCIOSI catolici, greco-catolici si ortodocsi din intreaga tara sunt asteptati sa participe, joi, la orele 20.00, in fata bisericilor catolice din marile orase, la o actiune de solidarizare pentru protejarea catedralei “Sfantul Iosif” din Bucuresti, amenintata de un santier inceput in imediata vecinatate a monumentului.

Potrivit unui comunicat de presa al Mitropoliei Blajului, a Bisericii Romane Unite cu Roma, Greco-Catolice, dat publicitatii marti de Mediafax, credinciosii catolici vor face un lant viu in fata bisericilor catolice din marile orase ale tarii, in gest de solidaritate cu bucurestenii care cer protejarea catedralei Sfantul Iosif, unde a fost amenajat un santier pentru constructia unei cladiri de birouri de 19 etaje si 75 de metri, cu un metru mai mare decat Hotelul Intercontinental.


La initiativa Asociatiei Civic Media s-au strans prin intermediul Internetului peste 5000 de proteste, iar credinciosii catolici din Bucuresti au mai adunat alte 15.000 de semnaturi prin care se contesta “Afacerea Cathedral Plaza” (vezi www.arcb.ro).

Actiunea de maine va avea loc simultan la Iasi, Constanta, Bacau, Roman, Pitesti, Craiova, Braila, Tulcea, Turnu Severin si Bucuresti. De asemenea, la aceasta actiune se alatura si comunitatile greco-catolice de la Blaj, Cluj, Lugoj, Baia Mare, Oradea, Timisoara, Alba-Iulia, Brasov, Targu-Mures, Ramnicu Valcea, Sebes sau Turda.

Preafericitul Lucian, Arhiepiscopul Major al Bisericii Romane Unite cu Roma Greco-Catolice, a cerut ca in toate aceste orase, cat si in sute de sate, clopotele bisericilor catolice sa bata joi seara, la ora 20.00, iar preotii sa faca rugaciuni si devotiuni pentru salvarea Catedralei Sfantul Iosif.

Arhiepiscopia Romano-Catolica din Bucuresti a confirmat actiunea, iar Parintele Francisc Dobos ne-a mai informat in exclusivitate ca manifestatia de la Bucuresti va fi sustinuta si de Cavalerii de Malta imbracati in uniformele de gala ale Ordinului. Incepand de la sfarsitul saptamanii trecute, Partidul National Taranesc Crestin-Democrat a initiat o veche de protest in jurul Catedralei Sf. Iosif, care se desfasoara in fiecare seara incepand cu orele 19.30. In ziua de joi, catolicii de rit latin si protestantii din intreaga lume sarbatoresc Inaltarea Domnului. (Ziua)

Tags: Eveniment · Familie/Societate

15 responses so far ↓

  • 1 miriam // May 25, 2006 at 8:34 am

    In intentia de a construi o asemenea cladire linga un monument istoric, important as spune, este reflectata “grija” guvernantilor romani, fata de orice subiect de interes public, dar care nu se intersecteaza si cu interesele lor personale.

  • 2 roparo // May 25, 2006 at 10:31 am

    Nu ne amestecati pe noi, ortodocsii, in afacerile voastre.
    In curand o sa ne chemati sa salvam moscheele si sinagogile.

    De asemenea, sa nu se mai incerce inducerea ideii ca ortodocsii, catolicii, greco-catolicii sunt identici, doar cu nume schimbate.

    Doamne ajuta.

  • 3 redandblue // May 25, 2006 at 10:32 am

    Din pacate nu stiu cat efect for avea aceste actiuni, atata vreme cat oameni potenti care ar fi avut un cuvant de spus s-au dat la fund. Oricum, din moment ce autorizatia de constructie a fost eliberata, iar constructia se incadreaza perfect intr-un PUZ care are statut de lege, dar viciat de la inceput, elaborat astfel incat sa permita astfel de monstruozitati, ca si cea de la Armeneasca, nu se mai poate face nimic. Oricum, e bine ca mai exista putin spirit civic si aratam ca nu ne e chiar totul indiferent.
    Sunt profund dezamagit, in primul rand de acest domn arhitect Arsene, un arhitect foarte bun de altfel, castigator al multor premii si cu o experianta mai mult decat vasta, dar care accepta sa participe la un asemenea spectacol scabros.

  • 4 redandblue // May 25, 2006 at 12:47 pm

    roparo, n-ai inteles nimic! Cum e posibil sa gandesti asa? Dar orasul nu e tot al tau? Dar de Biserica Armeneasca, strivita intre casa devastate de tigani si un turn de birouri nu-ti pasa? Dar de Mitropolia mascata dupa blocuri, nu care cumva sa se vada din vreun unghi mai favorabil? Dar de felul in care lumea (ortodoxa) se inghesuie ca pe vremuri, la alimentara, in bisericute improvizate din lemn, din lipsa de spatiu? Probabil ca nu locuiesti in Bucuresti si nu vezi toate astea, probabil ca nici in mediu urban nu locuiesti, dar prin atitudinea ta (specifica omului care nu vede decat partea lui de gard) nu faci un bine ortodoxiei. Crestinii, si mai ales romanii, prea multa vreme dezbinati, ar trebui, mai mult decat altii, sa convietuiaca in liniste si sa se ajute intre ei la nevoie.

  • 5 Anonim // May 25, 2006 at 1:37 pm

    @redandblue:

    Fiecare om are pretul lui!

  • 6 Mihai Rapcea // May 25, 2006 at 2:40 pm

    Se poate face o actiune in contencios administrativ prin care sa se solicite pe calea ordonantei presedintiale o suspendare a PUZ-ului si a autorizatiei de construire, iar ulterior, sa se ceara si anularea acestora, printr-o actiune comuna, tot in contencios.

  • 7 fausto // May 25, 2006 at 7:01 pm

    @ Mihai Rapcea
    N-am inteles nimic frate din ce ai scris acolo! Daca ai cunostinte de juridica demareaza ceva, anunta si cu siguranta te vor sustine foarte multi (eu voi fi unul dintre ei)! Succes!

    @ roparo
    Ori esti dobitoc, ori foarte dogmatic, ori pus intentionat sa produci “raca”. In toate cazurile nu-ti sta bine sa te numesti crestin, sau ortodox, sau cum iti place sa fii numit. Pace si Doamne ajuta, dar nu cum vrei tu, ci cum vrea El!

  • 8 cristian // May 25, 2006 at 7:02 pm

    Frumoasă construcţie este biserica Sf Iosif din Bucureşti; şi pe dinăuntru, şi pe dinafară. Desigur că este o greşeală şi un păcat a se construi un monstru într- un stil modern chiar în apropierea ei.
    În ceea ce ne priveşte şi pe noi ortodocşii, aici tb să avem mai mult discernământ. Desigur că nu suntem identici cu catolicii. Dar nici nu cred că aici se urmăreşte aceasta. Nu ne îndeamnă să- i pupăm inelul papei, să luăm împărtăşania de la ei, să zicem Crezul cu filioque, să mergem doar la preoţi necăsătoriţi, ş. a. Deci nu este vorba de dogme, de care tb să ţinem cu orice preţ. Ci este vorba de nişte oameni, majoritatea români, care se află în nevoie, precum cel tâlhărit şi rănit din parabolă. Ce facem, trecem pe lângă el, că nu- i ortodox ca şi noi, sau îi dăm o mână de ajutor?
    Şi comparaţia cu sinagoga şi moscheia cred că este forţată.
    În plus, pt bucureşteni mai este şi problema urâţirii oraşului, şi care nu cred să fie vreo problemă confesională. Sau?
    Mergând mai departe în gândire: azi un ou, mâine un bou. Azi poate că autorităţile încearcă schema pe catolicii din Bucureşti, care nu sunt chiar aşa de numeroşi, mai apoi o aplică la vreo biserică ortodoxă, unde credincioşii ar putea protesta în nr mai mare; dar autorităţile vor avea deja experienţă!

  • 9 toni // May 25, 2006 at 8:41 pm

    Sunt de acord cu roparo . Noi ortodocsii n-ar trebui sa ne amestecam . Nu e vorba de dezbinare aici , ci de despartirea produsa de devierile dogmatice ale catolicilor .

    De altfel si catolicii fac la greu reclama negativa BOR pe tema bisericilor greco-catolice din Ardeal .

  • 10 aldous // May 25, 2006 at 10:55 pm

    Din ce cunosc, zgariei norul trebuia ridicat la 50m de Catedrala Sfantul Iosif care e considerata monument istoric. Daca este corecta regula cu distanta, atunci constructia este fix ilegala.

    Pe de alta parte, nu pot uita ca fetele preotesti ale Bisericii Romano-Catolice Romane intai au cerut vreo 2 etaje din cladire si abia apoi, cand au vazut ca nu li se acorda, s-au pus pe protestat.

  • 11 Derbedeu // May 26, 2006 at 5:52 am

    @aldous super bro in privintza etajelor, le ai man si esti documentat ;)!!!poate itzi si seama care ar fi interesul!Ex:la evanghelistiin biserica itzi da o traista (gentutza) in care sa pui lovele si pina nu aude un zgomot ceva se uita la tine ca la bou,eu ca ortodox refuz sa recunosc o credintza care imi cere si banii pe fatza pt credintzain numele lui Isus si Dzeu(daca o sa imi creasca pene pe lumea ailalta o sa puta a smoala dar eu macar stiu ca am dosarul mai curat la doamne doamne si poate e ceva cu clementza)
    @toni si roparo perfect de acord!!Si pt unele oi ratacite putina informatie nu va strica dar atentie sa nu facetzi bataturi la creer:Ortodoxismul pastreaza nealterata credinta, asa cum a fost primita de apostoli de la Isus, întrucât autoritatea evangheliilor si invataturile Sf.Parinti nu au fost niciodata contestate de catre biserica ortodoxa. Biserica romano-catolica a emis teoria dezvoltarii doctrinale, pentru a-si justifica desele schimbari doctrinale. Teologii catolici sustin ca Isus a dat doar samânta crestinismului, iar biserica a dezvoltat-o mai departe, adaptându-o la conditiile concrete. Aceasta libertate a dus de multe ori la devieri tragice (inchizitie, indulgente, vânatoarea de vrajitoare etc)hip hip ura miine ma duc sa apar israelu ca si credintza lor e aproape :D si vreau sa pun femei pe gratar pt simplu fapt credintza!(cu toate ca numai Dzeu poate decide asupra vietzii si a mortzi ,pacatos sau credincios)
    Apropo catolicii stiu cam in ce an ne aflam (oare de ce draq atitea masluiri)practic sintem in 1856 d.h care a fost impus lumii este 2006 (studiaza calendar gregorian si iulian si cind a fost impus si un calcul matematic o sa va arate realitatea inainte sa vb )
    Va miratzi de ce apar tot mai multe secte sataniste pai e normal la aia e dracu in toate religiile.
    Sfantul Maxim Marturisitorul zice:Rugaciunea neincetata este sa ai mintea pururea lipita de Dumnezeu cu multa dragoste si cu dor, sa atarni cu nadejdea de Dumnezeu si sa te increzi in El in orice ai face si ti s-ar intampla si in orice loc !deci nixam biserico!(verificatzi si varianta lui Isus in fatza templului!!

  • 12 miriam // May 26, 2006 at 9:24 am

    Indiferent ca sintem ortodocsi, catolici de rit latin sau oriental, armeni, sintem crestini si cred ca este momentul sa fim mult mai uniti si sa nu ne bucuram de necazul altuia.

    Dupa cum am vazut de cele mai multe ori sintem uniti in a face rau mult mai mult decit atunci cind trebuie sa facem un bine.

  • 13 roparo // May 26, 2006 at 11:11 am

    In primul rand , multumiri pt injuraturi.

    In al doilea rand, sunt din Bucuresti si, in fiecare zi trec pe strada respectiva.
    In al treilea rand, nu am pus in discutie legalitatea sau ilegalitatea proiectului din cauza unui monument istoric aflat in vecinatate.

    In al patrulea rand sunt total de acord ca 4 mii de oameni care sa munceasca in acea zona, unde abia trece autobuzul datorita spatiului mic, sens unic, masini parcate aiurea… este o idee care ar speria orice cartier.

    Dar, revenind la motivul replicii mele, mai fac unele precizari, si anume:
    - nu am afirmat niciodata ca, un catolic, musulman, etc, fiind la nevoie si cerandu-mi ajutorul, nu l-as ajuta sau , asa cum au insinuat unii pe aici, l-as lasa sa moara in praf si mizerie.
    - acest ajutor insa… si aici e partea tricky, nu poate fi acordat sa-i apar lui erezia. E ca si cum as considera ca dau milostenie unui betiv sa bea, altuia sa se duca la femei, etc, adica l-as ajuta sa ramana si sa comita un pacat.
    - In Vietile Sfintilor Ortodocsi (nu ca m-as considera unul), desi acestia ii ajutau pe pagani, insa tempele lor, ale lui Zeus, Afroditei & Co erau daramate cu ciocanul sau rugaciunea… Nu veti vedea un crestin din vremea aceea care sa vina sa sprijine un astfel de templu, oricare ar fi amenintarea si oricat i-ar iubi el pe pagani.
    - Trebuie realizat cat mai repede ca Umanismul nu este egal cu Crestinismul (as vrea sa-i vad pe cei care se bat cu pumnul in piept aici.. catolici.. cum vor apara o moschee, in situatii similare sau, de ce nu, un templu budist )
    - din nefericire, oricata propaganda s-ar face unei asa zice infratiri, aceasta nu exista. Catolicii sunt rupti de Ortodoxie prin propria vointa. Si nu o zic eu, ci multi Sfinti din Ortodoxie. Iar noi, Ortodocsii, trebuie sa pastram discernamantul.
    Adevarata intoarcere si infratire va fi atunci cand la Vatican se va sluji Sfanta Liturghie Ortodoxa iar papa nu va fi decat un patriarh ortodox, plus renuntarea la toate dogmele gresite si ereziile lor… si acceptarea 100% a celor ortodoxe. Atunci da, vom fi cu adevarat frati.
    Am scris acestea in speranta ca am mai lamurit putin cateva lucruri.

    Doamne ajuta.

  • 14 Branzei // May 28, 2006 at 1:26 pm


  • 15 thalex // May 31, 2006 at 12:18 pm

    A pune aläturi pe catolici de musulmani e cam … necrestinesc, nu e asa D-le Roparo. Mai departe: cred cä numai un eretic poate vorbi asa despre cei pe care însusi patriarhul i-a numit în 2002 “fratii nostri catolici”. Catolicismul e (privit din perspectivä ortodoxä) schismatic, nu si eretic si nicidecum necrestin (!). La fel se plaseazä si lumea ortodoxä în raport cu catolicismul. Lume am spus? De fapt o micä “lumitzä” (cultural cam fadä, dar fudulä-foc si convinsä de hiperpotenta ei în materie de spiritualitate) în marginea marii si universalei crestinätäti catolice. O lumitä care în vest se pre-bucurä sä-si tinä slujbele în biserici puse generos la dispozitie de fratii catolici chiar si celor ce încä îsi freacä satisfäcuti mâinile cu care au însfäcat (prin mila Domnului si a vrerea Comitetului Central al PCR) averile bisericii catolice de rit räsäritean. Parcä te väd, D-le Roparo, înjurând sfios printre dinti la rugäciunea “pentru unirea Credintei si împärtäsirea Sfântului Duh” în speranta acelui 100,00% aiuritor pe care îl invoci. Si mi-as dori sä nu te väd. Bine. Thalex

Leave a Comment